خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی :

اختصاص تسهیلات 6 درصدی در بخش اشتغال کشاورزی و گردشگری/ باید به منطقه پیشتاز تبدیل شویم

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۱۰

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات 6 درصدی هشت ساله در بخش اشتغال کشاورزی و گردشگری در این حوزه اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، علی محمد شاعری شامگاه چهارشنبه در دومین جشنواره ملی تمشک نکا افزود: تلاش برای توسعه اقتصادی از وظایف مهمی است که برعهده داریم و باید در این بخش تلاش شود.

وی گفت: باید موانع تولید برداشته و قوانینی تصویب کنیم که برای اقتصاد منطقه مفید و موثر باشد.

 شاعری با اشاره به تولید 7 میلیون تنی تولیدات کشاورزی مازندران اظهار کرد: اگر این بخش رونق یابد و حمایت شود؛ بخش زیادی از بیکاری حل شده و درآمد کشاورزان افزایش می یابد.

این نماینده مجلس گفت: 1.5میلیارد دلار برای رونق تولید و سهم کشاورزی در مجلس تصویب شد که 540میلیارد تومان سهم مازندران است و سال گذشته 160میلیارد تومان اختصاص و  مابقی در سال جاری و آینده اختصاص می یابد.

وی با اشاره به سامانه آبیاری نوین و توسعه یادآور شد: در این بخش هم 10میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده می شود و 85درصد اجرای طرح نوین آبیاری با اعتبارات دولتی است.

نماینده مروم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: مشوق های صادرات و تلاش برای کنترل واردات از موارد مهم در دست انجام است.

شاعری گفت: سال گذشته، مازندران 200هزار تن صادرات داشت و امسال در بخش صادرات نارنگی و کیوی و مرکبات و لبنی تا 350هزارتن صادرات خواهیم داشت که از پایانه صادراتی امیراباد، اینچه برون، نوشهر و فریدونکنار صادر می شوند.

وی بیان داشت: هویت و نماد کشاورزی ما محصولاتی همچون برنج، بهارنارنج، انار و انجیر و تمشک و غیره است و باید سایر محصولات را معرفی و درآمد مردم را افزایش دهیم و با تلاش در چشم انداز جدید به منطقه پیشتاز تبدیل شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز