خبرگزاری کار ایران

کارگاه شناخت معماری ایران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۸۷۱

کارگاه آموزشی-کاربردی «از نظر تا عمل» در معماری معاصر ایران به مدرسی محمدرضا حائری مازندرانی، معمار و شهرساز به مدت ۲۰ ساعت و به همت مرکز معماری اسلامی حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، به گفته‌ اکبر شیرمحمدزاده (مسئول آموزشی و هنری مرکز معماری اسلامی)، معماری یک جریان اجتماعی و تداوم یافته است و برای ساخت فضاهای معاصر در ایران امروز نیاز به یافتن سرچشمه‌ اصلی معماری ایران است.

وی در ادامه افزود: در این دوره‌ی آموزشی که به مدت ۵ جلسه چهار ساعته برگزار می‌شود؛ به آموزش، شناخت و معرفی شبکه معنایی معماری ایران و انتخاب کار عملی، روش شناسی معماری ایران؛ شامل: معرفی گونه‌شناسی، مستندسازی، معرفی روش‌های انسان‌شناسی و معناشناسی در معماری ایران، ارزیابی، تحلیل، نقد و تدوین پروژه‌ها و برگزاری نمایشگاه، نظرسنجی و آگاهی بخشی (معرفی و ارائه توسط دانشجویان دوره به مدت ۵ دقیقه) است.

شیرمحمدزاده در پایان اظهار داشت که مراحل دوره بر اساس پروژه‌های تعیین شده در کارگاه پیش خواهد رفت.

کارگاه معماری معاصر ایران حاصل گفت‌وگو و پرسش و پاسخی است که توسط دانشجویان و محمدرضا حائری در نشست سوءتفاهمی به نام معماری در ایران معاصر انجام شده است. و این کارگاه بر اساس نیاز روز دانشجویان معماری و علاقمندان به این حوزه تشکیل خواهد شد.

ما امروز برای شناخت و خوانشی صحیح از معماری باید سرچشمه معماری را بیابیم. چرا که اگر آب را از سرچشمه آن ننوشیم باید آب گل‌آلود بنوشیم که در آن سوءتفاهم وجود داشته و از دیدن شفاف آب جلوگیری می‌کند.

 سوء تفاهم از آنجایی آغاز می‌شود که جریانی به نام معماری که یک جریان اجتماعی مورد تفهیم و تفاهم برای همه ما باشد، نه در سطوح دانشگاهی، نه در شهرداری و نه در دولت نداریم.

کارگاه آموزشی معماری معاصر ایران  از  ۱۴ آبان‌ماه سال جاری در محل مرکز معماری اسلامی حوزه هنری برگزار خواهد شد. علاقمندان جهت شرکت در این کارگاه می‌توانند به شماره‌ی ۶۶۴۸۷۸۶۶ تماس حاصل کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به ادمین مرکز معماری اسلامی به آدرس @irac_admin مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز