خبرگزاری کار ایران

ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور در هفته پژوهش

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۷۳۶

وزیر علوم گفت:‌ دستاوردهای علمی و پژوهشی در هفته پژوهش ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از افتتاح سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی پژوهشی و پارکهای علم و فناوری در جمع خبرنگاران در واکنش به دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در این دیدار دو نکته را مورد تاکید قرار دادند. یک نکته اینکه ایشان تاکید بر رشد علمی کشور داشتند که همچنان این رشد علمی باید ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در نکته‌ای دیگر اظهار داشتند که نباید بگذاریم برخی افراد با بددلی در جامعه و کشور ناامیدی ایجاد کنند و در این راستا دستاوردهای علمی را زیر سوال ببرند.

وی ادامه داد: البته برخی از منتقدان دلسوز نظرشان این است که دستاوردهای علمی می‌تواند به حل مسائل و مشکلات کشور کمک کند. از این رو کمک به پیشرفت دستاوردهای علمی باید ادامه و توسعه یابد. خوشبختانه تاکنون آمار خوبی از ورود دانشگاه‌ها به حل مسائل جامعه و کشور ارائه شده است. مثل حل مشکلات در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و غیره که در جایگاه خودشان قابل عرضه هستند.

غلامی با اشاره به اینکه دستاوردهای علمی و پژوهشی در هفته پژوهش ارائه خواهد شد، گفت: دستاوردهای علمی ما توسط همکارانمان ارائه می‌شود و در کنار آن هر روزه اخبار دستاوردهای علمی و قراردادهایی که در این زمینه بسته می‌شود را خواهیم داشت که نشان‌دهنده رشد و فعالیت علمی کشور است. از این رو نگرانی برای کسانی که دلسوزانه منتقد این مسئله هستند وجود ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: ما حتما حساسیت خواهیم داشت که دانشجویان و اساتید در راستای دستاوردهایشان هرگونه زحمتی که کشیده‌اند نتیجه‌بخش باشد تا ناامید نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز