خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

نخبگان در استان گنجینه‌ای ارزشمند از ایده و خلاقیت هستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۸۳۹

مدیریت استان باید این هنر را داشته باشد که از این گنجینه‌ها هم در ارتباط با حل مشکلات استان و هم در ارتباط با پیشرفت و توسعهٔ استان به صورت کلی استفاده کند.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، در اولین جلسهٔ هم اندیشی در خصوص بکارگیری توان نخبگان در پیشرفت و توسعهٔ استان، با اشاره به تعداد قابل توجه نخبه در استان اظهار داشت: استان اصفهان دومین استان کشور از نظر تعداد نخبگان شناسایی شده و سازماندهی شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، زرگرپور با اشاره به تاسیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی، اظهار داشت: نخبگان استان از بین دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و دارندگان رتبه‌های بر‌تر کنکور سراسری و جشنواره‌های ملی و بین المللی طی یک ضوابطی به عنوان نخبه انتخاب شده‌اند و در این بنیاد فعالیت می‌کنند.

وی وجود نخبگان در استان را گنجینه‌ای ارزشمند از ایده و خلاقیت عنوان کرد و افزود: مدیریت استان باید این هنر را داشته باشد که از این گنجینه‌ها هم در ارتباط با حل مشکلات استان و هم در ارتباط با پیشرفت و توسعهٔ استان به صورت کلی استفاده کند.

رسول زرگرپور با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدظله العالی بر استفاده از توان نخبگان در مجموعه دانش بنیان تاکید کرده‌اند، گفت: باید با استفاده از ساختار این موسسات ارتباط منطقی بین ایده‌ها، خلاقیت‌ها و دستگاه‌های اجرایی ایجاد کنیم و تمام تلاش ما پیوند بین این گنجینه‌های ارزشمند با بدنهٔ اجرایی دولت است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر امکانات زیادی برای برقراری ارتباط وجود دارد، ولی متاسفانه پیوند بین این مجموعه‌ها هنوز ایجاد نشده و نخبگان نمی‌توانند نوآوری‌ها و اختراعات خود را ارائه دهند.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: هدف مدیریت استان بر این است که ۱۲۰۰ نخبهٔ استان را وارد چرخهٔ ارائهٔ خلاقیت کنیم و باید شرایطی را ایجاد کنیم که ارتباط بین نخبگان و دستگاه‌ها مستمر، مفید و موثر باشد.

وی با بیان اینکه دو مرجع کلی باید برای فعالیت نخبگان به صورت هماهنگ فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و مراکز علمی به عنوان بستر فعالیت این افراد و صنعت به عنوان بخش اصلی که می‌تواند از این فکر‌ها و خلاقیت‌ها استفاده کند، می‌توانند نقش موثری در بکارگیری نخبگان داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز