خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

دانشجویان توجه به محیط‌زیست را مدنظر قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۷۰۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان باید توجه به محیط زیست را مدنظر داشته باشند تا در آینده آن را اعمال کنند و شاهد اثرات مهم آن باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز صبح امروز با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از معاونین وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

منصور غلامی،‌ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش اظهار داشت: آثار پر برکت این نمایشگاه حتما در آینده نمایان خواهد شد که یکی از آنها کاهش مصارف است. لذا آموزش به معنای خاص آن در زمینه مدیریت سبز اهمیت ویژه‌ای دارد. دکتر کلانتری قبلا هم گفته بودند که آموزش محیط زیست را به دانشجویان تاکید کنیم که این امر حتما مورد توجه ما خواهد بود.

وی ادامه داد:  دانشجویان باید بحث توجه به محیط زیست را مد نظر داشته باشند تا در آینده آن را اعمال کنند و شاهد اثرات مهم آن باشند. اغلب کسانی که درباره محیط زیست صحبت می‌کنند  تصوراتشان حفاظت از منابع طبیعی است اما در این راستا اجرای مدیریتی فرا دستی وجود دارد. لذا در عرصه های گوناگون اقتصادی، اجتماعی،  برنامه ریزی و ... توجه به محیط زیست باید نگاه جامعی را شامل شود.  

غلامی اضافه کرد: در بخش مدیریت اجرایی تلاش‌های فراوان و در بخش آموزش فرهنگ مدیریت سبز نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. در این راستا هم سازمان برنامه و بودجه و هم مراکز علمی و پژوهشی  همکاری‌هایی داشتند ما در دولت یازدهم و دوازدهم تاکیدات بیشتری به مدیریت سبز داشتیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم الگو و نمونه‌های خوبی از مدیریت آن هم با نگاه به  مدیریت سبز در جامعه داشته باشیم، در حالی که در مسیر پیش رو ما با محدودت‌های جدی رو به رو هستیم. حساسیت داشتن به این موضوع نیز وجود دارد زیرا این مساله اساسی است. تلاش می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم در این زمینه وظایفمان را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: ما همچنان پای وظایفی که به عهده ما هست و حتی وظایفی که به عهده گرفتیم خواهیم بود.  روند مدیریت سبز  بسیار مورد استفاده است و حتما در آینده هم تسری خواهد یافت و دیدگاه‌های صحیح دانشجویان و دانشمندان در این خصوص می‌تواند کمک شایانی به توسعه مدیریت سبز داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز