خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه كارگر استان اعلام كرد:

تهدید و محدودیت فعالیت تعدادی از نهادهای كارگری در قم

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۰۵

چکیده: «تعدادی از نهادهای كارگری از جمله انجمن صنفی «مایه کوبان» و انجمن صنفی «مسئولان فنی و کنترل کیفیت» که جمع زیادی از کارگران را نمایندگی می‌کنند، امروزه جایگاه خود را به سبب بی‌توجه‌ای و ناآگاهی مسئولان از وظایف نهادهای كارگری از دست داده و در شرف تعطیلی قرار گرفته‌اند.»

یک فعال کارگری در قم از محدودیت فعالیت تعدادی از انجمن‌های صنفی کارگری در این استان خبر داد و گفت: در صورت ادامه این روند، فعالیت این نهادهای صنفی متوقف خواهد شد.

«اکبر شوکت» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تعدادی از نهادهای كارگری از جمله انجمن صنفی «مایه کوبان» و انجمن صنفی «مسئولان فنی و کنترل کیفیت» که جمع زیادی از کارگران را نمایندگی می‌کنند، امروزه جایگاه خود را به سبب بی‌توجه‌ای و ناآگاهی مسئولان از وظایف نهادهای كارگری از دست داده و در شرف تعطیلی قرار گرفته‌اند.

دبیر خانه كارگر قم بهره گیری از ظرفیت‌های تشکل‌های کارگری را دغدغه اصناف كارگری بر شمرد و تاکید کرد: اگر تشکل‌های صنفی کارگری توانمند باشند، می‌توانند مطالبات خود را از طریق مراجع رسمی به بهترین شکل پیگیری کنند و بخشی از وظایف اجرایی دولت را بر عهدئه گیرند.

او در ادامه به ذکر مثالی از مشکلات انجمن صنفی مایه کوبان و مسئولین بهداشتی رده‌های دامپزشکی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه وظایف این صنف نظارت و بازرسی بر کار مرغ داری‌ها، کشتارگا‌ها و تولید کنند گان محصولات لبنی است، هم اکنون مسئولان مربوطه به جای استفاده از تخصص این افراد، به صورت غیر قانونی از افراد غیر متخصص و ناکار آمد استفاده می‌کنند.

آقای شوکت، تنها راه برقراری و پابرجایی فعالیت صنوف را استقلال اعضای آن عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بعضی كارگران در واحد خود وظایف نظارتی بر عهده دارند، در صورت انجام وظیفه مرتبا از جانب کارفرما و یا سایر صنوف تهدید می‌شوند.

او به ذكر مثالی در این باره پرداخت و گفت: به عنوان مثال انجمن صنفی  مسئولان فنی و کنترل و کیفیت که مسئولیت نظارت و بازرسی خطوط تولید و محصول تولیدی را بر عهده دارند، در صورت برسی کیفیت محصول تولید شده و بیان ایراد آن، از جانب کارفرما تهدید به اخراج می‌شود.

دبیر خانه کارگر قم در خاتمه ریشه مشکلات عرضه روابط کار را فقدان فضای همکاری و همدلی عنوان کرد و گفت: تشکل‌های صنفی کارگری مستقل و کارآمد می‌توانند این فضای همدلی را در عرصه روابط کار حاکم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز