خبرگزاری کار ایران

با حضور سالاری صورت گرفت؛

تشکیل چهارمین جلسه ستاد استانی نظارت بر تعرفه خدمات سلامت

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۰۲۴

چهارمین جلسه ستاد استانی نظارت بر تعرفه خدمات سلامت، با رویکرد هم اندیشی و تبادل نظر برای حفظ حرمت جامعه پزشکی و آشنایی با قوانین و مقررات تعرفه ای تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در این جلسه ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رئیس ستاد استانی نظارت بر تعرفه خدمات سلامت، با اشاره به اهمیت بحث نظارت بر درمان، گفت: بحث نظارت بر درمان و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص تعرفه‌های درمانی، با مشارکت سازمان‌های حوزه سلامت قابل اجراست. در این راستا، همکاری مراکز درمانی بخش خصوصی ضروری است.

رئیس ستاد استانی نظارت بر تعرفه خدمات سلامت، افزود: مشکلات مراکز درمانی خصوصی با توجه به بحران‌های اقتصادی در کشور و افزایش  قیمت برخی تجهیزات پزشکی، قابل درک است. با این حال، جامعه پزشکی موظف به ارایه خدمات درمانی مطلوب به بیماران است.

سالاری با تاکید بر  حفظ حرمت جامعه پزشکی، نظارت مستمر  روسای مراکز درمانی بخش خصوصی بر ارایه مطلوب خدمات و پیشگیری از وقوع تخلف را خواستار شد.

در ادامه نورصالحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دبیر ستاد نظارت بر تعرفه خدمات سلامت استان، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و سایر سازمان‌های مرتبط با حوزه سلامت ، به عنوان متولیان سلامت جامعه، موظف به احقاق حقوق بیماران و جامعه پزشکی هستند. در این راستا مدیران مراکز درمانی به ویژه مراکز بخش خصوصی با ارایه راهکارهای مناسب می‌توانند به مسئولان دانشگاه برای ارتقای کیفیت خدمات درمانی و جلوگیری از تخلفات احتمالی تعرفه ای، کمک کنند.

تشریح عملکرد مدیریت نظارت بر درمان ، آشنایی مسئولان، پزشکان و کارشناسان با قوانین و مقررات درمانی، برقراری سیستم نظارتی در مراکز درمانی خصوصی، حضور پزشک معتمد در مراکز درمانی، جلوگیری از ارایه خدمات درمانی خارج از تعرفه و مازاد بر نیاز بیمار، دریافت مجوز ارایه خدمات،تسریع در اظهار نظر کمیسیون ماده 11، از موارد مطروحه در این جلسه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز