خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

بهره‌مندی 6.8 میلیون نفر جمعیت روستایی کشور از آب شرب پایدار

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۶۶۶

وزیر نیرو با اشاره به اینکه جمعیت 900 هزار نفری روستایی بهره‌مند از شبکه پایدار آب کشور در سال ۹۲ اکنون به ۶ میلیون و ۸۴۵ هزار نفر رسیده است، گفت: در دوران شش ساله دولت تدبیر و امید بالغ بر ۱۰ هزار و ۳۳۶ روستا آبرسانی شده و این روند ادامه خواهد داشت.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند که با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان خراسان جنوبی برگزار شد، با اشاره به مسئولیت‌های راهبردی شرکت‌های آب و فاضلاب گفت: اکنون پس از گذشت حدود ۳۰ سال، یکی از برگ‌های زرین در کارنامه جمهوری اسلامی ایران، تحولاتی است که در طرح‌ها و خدمات آب و فاضلاب کشور صورت گرفته است تا جایی که این شاخص‌ها قابل عرضه و مقایسه در سطح جهان است.

وی ادامه داد: همانگونه که حدود ۳۲ سال پیش در این زمینه تحولی آغاز شد و حدود ۱۵ سال بعد از آن شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی شکل گرفت، احساس شد که پس از این مدت نیاز به یک تحول، گام بلند و یک جهش برای جهت دادن به مسئله آبرسانی روستایی داریم.

اردکانیان اضافه کرد: چابک‌تر کردن ساختار اداری موجود در استان‌ها به منظور برخورداری از تشکیلات متمرکزتر با هدف تسریع در خدمت رسانی به شهر و روستا و به‌ویژه روستاها موجب گشایش پرونده جدیدی در این راستا شد که امروز اعلام شد مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر انتقال وظایف و ماموریت‌ شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به شهری به امضای ریاست جمهوری ابلاغ شده و انشاءالله در آینده نزدیک شرکت‌های آب و فاضلاب استانی را خواهیم داشت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد در همین دولت آثار و برکات این تحول را به مردم عزیز عرضه کنیم.

با بیان اینکه در ابتدای جمهوری اسلامی با ۴۰ درصد جمعیت فعلی و امکان دسترسی به فناوری و تکنولوژی‌های خارج کشور، تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کرد، گفت: طی روزهای اخیر به برکت جمهوری اسلامی و همت مردم در شهر سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد 228 اُمین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور افتتاح شد.

اردکانیان ادامه داد: حدوداً هر ۴۵ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار شده و تحولات چشمگیری در زمینه آبرسانی شهری و روستایی را شاهد هستیم.

وزیر نیرو افزود: بعد از شکل‌گیری شرکت‌های آب و فاضلاب در سال ۶۹ این نیاز احساس شد که در ارتباط با روستاها یک ساختار متمرکزتری کار کند و بعد از حدود ۱۵ سال شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی شکل گرفت که تاکنون تحولات خوبی را شاهد بودیم و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی مطمئن و پایدار متصل شده است.

وی با بیان اینکه تمامی جمعیت 900 هزار نفری روستایی بهره‌مند از شبکه پایدار آب کشور در سال ۹۲ اکنون به ۶ میلیون و ۸۴۵ هزار نفر رسیده است، تصریح کرد: در دوران شش ساله دولت تدبیر و امید بالغ بر ۱۰ هزار و ۳۳۶ روستا آبرسانی شده و این روند حفظ خواهد شد.

اردکانیان افزود: در تلاش هستیم تا پایان امسال تعداد ۱۳۳۹ روستای دیگر را به شبکه آب سالم و پایدار وصل کنیم و تا پایان دولت دوازدهم، جمعیت برخوردار را به حدود ۱۰ میلیون نفر افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز