خبرگزاری کار ایران

قطع وابستگی به تولیدات تجهیزات هواشناسی با تکیه بر توانمندی شرکت‌های دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۰۷۶

محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکار مشترک بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: مهمترین دستاورد هوشمندسازی حمل و نقل بحث کنترل قیمت تمام شده است که می‌تواند اثر مستقیم در زندگی مردم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکار مشترک بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در شرایط تحریم‌ها تمام تلاش‌ها و برنامه‌ها به کار بسته شده تا از توان داخل برای تولید تجهیزات مورد نیاز و به روز سازی صنایع حمل و نقلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با پشتیبانی معاونت فناوری رئیس جمهوری آثار فرهنگی و بنیادی در نگاه سازمانی و رفتار سازمانی دارد گفت: امروز چندین قرارداد در بخش‌های هواشناسی و راهداری به امضا می‌رسد که از این طریق می‌توانیم با نگاه به ظرفیت‌های دانش بنیان از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان می‌توان برای تحول و افزایش قدرت پیش بینی سازمان هواشناسی استفاده کرد تا پیش‌بینی‌ها دقیق‌‌تر و گسترده‌تر باشند تا صنعت هوانوردی و حمل و نقل جاده‌ای برنامه‌ دقیق‌تری را داشته باشد.

اسلامی افزود: نگاه دوم ما برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان هوشمندسازی حمل و نقل است که در این راستا قراردادی را با معاونت فناوری رئیس جمهوری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به امضا می‌رسانیم.

اسلامی با بیان اینکه حمل و نقل سهم زیادی در زندگی مردم دارد گفت: هر چه بتوانیم در این صنعت به سمت کیفی‌سازی حرکت کنیم شاهد افزایش بهره‌وری و حداکثر مصرف خواهیم بود و اینها از دستاوردهای هوشمندسازی حمل و نقل است.

وی ادامه داد: مهمترین دستاورد هوشمندسازی حمل و نقل بحث کنترل قیمت تمام شده است که می‌تواند اثر مستقیم در زندگی مردم داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود شرکت‌های دانش بنیان به بخش شهرسازی و صنعت ساختمان گفت: در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم شرکت‌های دانش بنیان را وارد شهرسازی و بخش ساختمان کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین امروز بخشی از اراضی پردیس برای احداث پارک فناوری در اختیار مجموعه معاونت فناوری رئیس جمهوری قرار می‌گیرد.

اسلامی ادامه داد: کشور ما به لحاظ اقلیمی در شرایط متنوعی قرار دارد به همین دلیل نیاز است به تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا مسلط باشد که ظرفیت داخل به ویژه شرکت‌های دانش بنیان توان تولید این تجهیزات و فناوری را دارند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در گذشته برای ورود این تجهیزات و انتقال این فناوری‌ها، ارز قابل توجهی از کشور خارج می‌شد اما امروز چه در شرایط تحریم و چه غیر از آن، با توان داخل می‌توانیم تمام این تجهیزات را توسط متخصصین داخلی تولید کنیم.

وی با بیان اینکه امکان تامین و تولید نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای متعدد در بخش هواشناسی وجود دارد گفت: با تکیه بر توانمندی‌ شرکت‌های دانش بنیان موفق به خودکفایی در تولید فناوری‌های مرتبط با سازمان هواشناسی شده‌ایم که برخی از این تجهیزات در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز