خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

تشکیل نهاد مستقل بررسی سوانح و ایمنی حمل و نقل در کشور/ توسعه بدون رعایت ایمنی امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۸۲۸

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل ستاد مستقل بررسی سوانح و ایمنی حمل و نقل در کشور خبرداد و گفت: ‌با تشکیل این ستاد کیفیت ضوابط رانندگی و حمل و نقل را ارتقا می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل با بیان اینکه کشورمان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد و بحث ایمنی در توسعه نهفته و ایمنی هم در بحث توسعه نهفته است، اظهار داشت: رعایت الزامات ایمنی یک چهره از توسعه یافتگی و تمدن است و اگر به عنوان جامعه توسعه یافته مطرح می‌شویم باید ایمنی را هم در افکار و رفتارمان بروز دهیم.

وی با بیان اینکه ایمنی باید در تمام رفتارها نمایان شود و نسل‌ها برای عمق بخشی به ایمنی از هم پیشی بگیرند گفت: کشور ما در برهه تاریخی ای قرار دارد که به فرهنگ‌سازی و معرفی نمادها و آثار موفق در قالب مبادله تجارب نیاز دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مدیریت سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات نوروز 98 اظهار داشت: رانندگانی که به توصیه‌های راهداران و پلیس راه توجه نکردند دچار گرفتاری‌هایی شدند به طوری که ساعت 2 بامداد 29 اسفندماه بنده با امیر حیدری فرمانده نیروی یزمینی ارتش تماس گرفتم تا یگان مستقر در پل‌دختر را به محدوده‌های بحرانی اعزام کنند و مسافران در راه مانده را نجات دهند.

اسلامی ادامه داد: باید خدا را شاکر باشیم که نوع‌دوستی و امدادرسانی داوطلبانه همچنان چراغ پرافروغی است که می‌تواند هم‌نوعان را از این شرایط بحرانی نجات دهد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید به رعایت مقررات ایمنی و فرهنگ‌سازی در این زمینه توجه ویژه‌ای شود خاطرنشان کرد:‌ هر چند که در بحث ایمنی حمل و نقل جاد‌ه‌ای هندسی‌های درست، طراحی های منطبق با استانداردها و اعمال مقررات و ایمنی خودروها بسیار مهم است اما مهمترین و اصلی‌ترین عامل در کنترل سوانح عامل انسانی است و به طور قطع باتوجه به این موضوع و عامل حجم زیادی از سوانح کاهش پیدا خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در کشورهایی هم که تعداد سوانح کاهش یافته هزینه‌های قابل توجهی را صرف آموزش و فرهنگ‌سازی کرده‌اند گفت: ما هم نیاز به این داریم که بحث آموزش را و رعایت الزامات را گسترش دهیم و موضوع آموزش باید در تمامی سطح‌ها استمرار داشته باشد.

اسلامی با تاکید بر اینکه در سال 97 اهتمام ویژه‌ای برای شناسایی نقاط پرحادثه وجود داشت که با کمک پلیس راهور نسبت به این موضوع اقدام کردیم گفت: این تصور وجود داشت که در جاده‌های دوطرفه میزان تصادفات بالا است اما شاهد آن بودیم که اتفاقا در مسیرهای چهارخطه هم تصادفات سنگینی رخ می‌دهد که این ناشی از بی‌احتیاطی ها و عدم رعایت ضوابط است.

اسلامی تاکید کرد: باید بحث ارتقای کیفیت رانندگی را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل نهاد مستقل بررسی سوانح و ایمنی حمل و نقل در کشور خبر داد و گفت: این نهاد مستقل مسئول رسیدگی به عوامل دخیل در بروز سوانح است و یافته‌های آن را در کل فرآیندهای حمل و نقل به کار می‌بریم تا کیفیت ضوابط و مقررات رانندگی را افزایش دهیم از این طریق بتوانیم تخلفات را کاهش دهیم.

اسلامی با بیان اینکه در ایام نوروز 12 هزار راهدار به طور شبانه‌روزی به مردم و مسافران خدمات‌رسانی کره‌اند تصریح کرد:‌ با توجه به شرایط ویژه نوروز  امسال و وقوع سیل، 12 هزار راهدار به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمات‌رسانی به مردم بودند تا مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز