خبرگزاری کار ایران

واگذاری ۲۲ هزار هکتار پارک جنگلی به شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۷۷۳

امروز طی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران مدیریت 22 هزار هکتار جنگل حاشیه شهر تهران به شهرداری این استان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امروز در محل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران به امضا رسید که طی این تفاهم‌نامه مدیریت نگهداری 22 هزار هکتار پارک جنگلی اطراف تهران به مدت 30 سال به شهرداری تهران واگذار شد. این تفاهم‌نامه که پیش‌تر مورد توافق هر دو طرف قرار گرفته بود براساس برنامه ششم توسعه بین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران به امضا رسید.

در این مراسم محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه دغدغه ما در این واگذاری حفظ املاک و پوشش جنگلی پارک‌ها و اقدام برای جلوگیری از تخریب آنها است، اظهار کرد: من هیچ دغدغه دیگری ندارم جز اینکه پارکهای جنگلی به همین شکل برای نسل‌های آینده حفظ و نگهداری شوند.

وی ادامه داد: البته تجربه گذشته ما در همکاری با شهرداری نشان می‌دهد که می‌توان بر روی شهرداری حساب کرد اما در برخی موارد مشکلات و گرفتاری‌هایی داشتیم.

حجتی با تاکید بر اینکه پارکهای جنگلی برای ما امانت هستند، افزود: حفظ امانت برای نسل‌های بعد از وظایف ماست و نباید بگذاریم در این امانت خدشه‌ای وارد شود.

وی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه هیچ چیز به جز حفظ املاک و پوشش گیاهی پارک‌های جنگلی مد نظر ما نیست، افزود: من معتقد هستم که حضور شهرداری شرایط پارکهای جنگلی را بهبود خواهد بخشید و امیدوارم تجربه‌ای که ما با شهرداری تهران داریم به عنوان یک تجربه موفق و الگو برای سایر مناطق کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان سخنان خود همکاری و مساعدت شهرداری را برای حفظ پارکهای جنگلی براساس ملاحظات قانونی دانست.

واگذاری پارک‌های جنگلی به شهرداری الزام قانونی دارد

در ادامه این مراسم خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: این تفاهم‌نامه براساس الزامات قانونی و پس از برگزاری جلسات متعدد بین دو طرف به امضا می‌رسد.

وی ادامه داد: برای هر یک از پارکهای جنگلی با توجه به شرایط آن، قوانین حفظ و نگهداری جداگانه‌ای با شهرداری تصویب خواهیم کرد.

آقایی با تاکید بر اینکه نگهداری توسط شهرداری باید براساس قانون مناسب باشد، افزود: 22 هزار فضای پارک جنگلی و حدود 17 الی 18 فضای سبز در تهران وجود دارد که با امضای این تفاهم‌نامه همکاری‌های بیشتری را برای حفظ و توسعه آنها با شهرداری خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: با واگذاری پارکهای جنگلی‌ به شهرداری امید آن می‌رود که شرایط بهتر شده و فضای مناسب‌تری برای حضور و تفریح مردم در آنها فراهم شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در پایان گفت: امیدواریم همان‌طور که در قانون آمده شهرداری تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری پارکهای جنگلی به کار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز