خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید:

شکایت سازمان سینمایی از پخش‌کننده فیلم رحمان ۱۴۰۰ در فضای مجازی/سینماداران علاقه‌ای به اکران فیلم‌های اجتماعی ندارند/بازگشت ترانه علیدوستی با «اورکا» به سینما/الواح هخامنشی کجا نگهداری خواهند شد؟/امروز هر طایفه قشقایی چند گروه موسیقی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۸۲

گفتگو با یک باستان‌شناس درباره وضعیت باستان‌شناسی در شرایط کنونی، گفتگو با یک خواننده و پژوهشگر موسیقی فولکوریک خانم درباره اهمیت موسیقی ایل قشقایی و چگونگی احیای آن، خبر بازگشت الواح هخامنشی به کشور، گفتگو با تهیه‌کننده فیلم کروکودیل درباره وضعیت اکران فیلم‌های اجتماعی، شکایت سازمان سینمایی از پخش‌کننده فیلم رحمان ۱۴۰۰ در فضای مجازی، بازگشت ترانه علی‌دوستی به سینما از جمله مطالبی است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با یک باستان شناس درباره وضعیت باستان‌شناسی در شرایط کنونی، گفتگو با یک خواننده، پژوهشگر موسیقی فولکوریک خانم درباره اهمیت موسیقی ایل قشقایی و چگونگی احیای آن، خبر بازگشت الواح هخامنشی به کشور، گفتگو با تهیه‌کننده فیلم کروکودیل درباره وضعیت اکران فیلم‌های اجتماعی، شکایت سازمان سینمایی از پخش‌کننده فیلم رحمان ۱۴۰۰ در فضای مجازی، بازگشت ترانه علی‌دوستی به سینما از جمله مطالبی است که روز سه‌شنبه نه مهر در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

یافته‌های باستانی در مادآباد، تئوری دو قرن سکوت زرین‌کوب را اثبات می‌کند

نوروز رجبی (سرپرست کاوش در تل‌سبز، تپه مادآباد و مسئول پروژه سد قزل‌داش) معتقد است: از آنجا که در تشکیلات باستان‌شناسی ضعف داریم هر روز شاهد انجام کاوش‌های نجات‌بخشی هستیم که در خوشبینانه‌ترین شرایط نام «کفایت مطالعات باستان‌شناسی» را روی آن گذاشته‌ و آن را رها می‌کنند.

امروز هر طایفه قشقایی چند گروه موسیقی دارد

پروین بهمنی با ذکر خاطره‌ای درباره علاقه زنده‌یاد نورعلی برومند به خودش می‌گوید: آن زمان که به اتفاق خانواده در شیراز زندگی می‌کردیم، زنده‌یاد نورعلی خان برومند که از دوستان پدربزرگم بود به ایل می‌آمدند. با آنکه ایشان چشم‌هایشان مشکل داشت و نابینا بودند، اما از میان بچه‌های هم سن و سالم، مرا انتخاب کردند. ایشان که فرزندی نداشت تا‌ آن حد به من علاقه نشان می‌داد که از پدرم خواست مرا به عنوان بچه‌اش به او بسپارد تا همراهش به تهران بروم، اما خانواده‌ام نپذیرفتند.

الواح هخامنشی کجا نگهداری خواهند شد؟

شامگاه گذشته حدود ۱۷۸۳ لوح هخامنشی از مجموع الواح هخامنشی که به منظور رمزگشایی و خوانش از کشور خارج شده و به موسسه شرق‌شناسی شیکاگو سپرده شده بود، به ایران بازگشت. مدیرکل موزه‌های کشور می‌گوید: الواح در کنار سایر الواحی در موزه ملی نگهداری شده و ممکن است به موزه‌های منطقه‌ای منتقل شوند.

سینماداران علاقه‌ای به اکران فیلم‌های اجتماعی ندارند

تهیه‌کننده فیلم کروکودیل معتقد است که به دلیل توزیع ناعادلانه سالن‌های سینما در سطح شهر، سینما رفتن برای خانواده‌های جنوب شهر تفریح گرانی است.

شکایت سازمان سینمایی از پخش‌کننده فیلم رحمان ۱۴۰۰ در فضای مجازی

سازمان سینمایی از پخش‌کننده فیلم رحمان ۱۴۰۰ در فضای مجازی به قوه قضاییه شکایت کرد.

بازگشت ترانه علیدوستی با «اورکا» به سینما

ترانه علیدوستی با بازی در فیلم سینمایی «اورکا» به کارگردانی سحر مصیبی پس از سه سال به سینما بازمی‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز