خبرگزاری کار ایران

فیضی در بیان تذکری:

زمین و زمان دست به دست هم می‌دهند که حجتی استیضاح نشود

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۷۶

یک نماینده مجلس تاکید کرد: میزان اراضی واگذاری به هر یک از مرتع داران و بهره برداران عرفی و عشایر ذینفع در صورت اصلاح طرح یا ابطال پروانه و تبدیل دامداری سنتی به صنعتی، حداکثر تا ۳ برابر عرف محل و به صورت رایگان منوط به اجرای طرح عملیاتی شود.

به گزارش ایلنا، محمد فیضی زنگیر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهادکشاورزی که هر بار زمین و زمان و آسمان و فلک دست به دست هم می‌دهند که وی استیضاح نشود، گفت: آیین‌نامه نحوه واگذاری سد خدآفرین باید با در نظر گرفتن تبصره ۱ ماده ۱۸ قانون ضوابط واگذاری اراضی منابع دولتی و ملی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی به صورت قطعی آماده و برای اجرا به سازمان های ذی ربط ابلاغ شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی بدین شکل که میزان اراضی واگذاری به هر یک از مرتع‌داران و بهره‌برداران عرفی و عشایر ذینفع در صورت اصلاح طرح یا ابطال پروانه و تبدیل دامداری سنتی به صنعتی حداکثر تا ۳ برابر عرف محل و به صورت رایگان منوط به اجرای طرح عملیاتی شود.

وی همچنین از توجه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل و دشت مغان که ۳ هزار میلیارد تومان جهت آبیاری مناطق دیم قشلاقات عشایری در نظر گرفته‌اند، تشکر کرد.

فیضی با بیان این تذکر که ساختار زندگی عشایری قومی و قبیله‌ای است، اضافه کرد: نباید واگذاری اراضی عشایر موجب اختلاف بین طوایف و قومیت‌ها شود که این مساله حتی موجب مرگ چندین نفر از عشایر در مناطق عشایری اردبیل شده است. عشایر نقش اساسی در حفظ مرزها و تولید انبوه کشور را دارند که نباید از این ظرفیت به ویژه ظرفیت عشایر ایل شاهسون در اردبیل غافل شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز