خبرگزاری کار ایران

فیضی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه :

اسلامی در مورد برنامه هواپیماهای ایران ۱۴۰ شفاف‌سازی کند/ برای حاشیه‌‌نشینی‌‌‌ها هیچ برنامه‌‌ای اعلام نکردید

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۷۲۹

عضو فراکسیون امید مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تاکید کرد: شما مجری و متولی برنامه هواپیماهای ایران ۱۴۰ بودید. تا الان سه فروند از این هواپیما سقوط کرده و نمی‌‌دانیم آیا بقیه آنها پرواز می‌‌کنند یا کنج آشیانه خاک می‌‌خورند. لطفا در این مورد شفاف‌‌سازی کنید که این سرمایه‌‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری چه شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد فیضی امشب در جلسه صحن علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: آقای اسلامی وزارتخانه‌‌‌ای که را می‌‌‌خواهید اداره کنید در حوزه آب، زمین، هوا و مسایل روستایی و شهری دخالت مستقیم دارد. سوال این است که شما آمادگی داشته‌‌اید یا با استعفای وزیر و با لابی و چانه‌‌زنی یک شبه انتخاب شدید؟ در جلسه‌‌ای که با هم داشتیم خودتان گفتید به سفارش یکی از وزرا، پیش رییس‌‌‌‌‌جمهور رفتید و آقای روحانی گفتند تا فردا شب برنامه خود را بدهید.

وی با طرح این سوال از اسلامی مبنی بر اینکه آیا اسناد بالادستی را تا به حال مورد بررسی قرار داده‌‌اید یا می‌‌‌خواهید بعد از انتخاب شدن آن را ببینید؟ اظهار داشت: در جزوه‌‌‌ای که برنامه‌‌های خود را نوشته‌‌اید، ۳۳ مورد از برنامه‌‌های شما در مخالفت با اسناد بالادستی است. آیا برای آزمایشگاه فنی، خاک، مکانیک، طراحی فضای شهری، مطابق با استفاده معلولان و جانبازان برنامه‌‌ای دارید؟ چرا ما هیچ چیزی در برنامه‌‌های اعلام شده از سوی شما نشنیده‌‌ایم.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: شما که اعلام کردید که به آموزش معتقد هستید، هیچ برنامه‌‌‌ای در این حوزه و حوادث و سوانح طبیعی ارایه نکرده‌‌‌اید. از طرف دیگر، برای حاشیه‌‌نشینی‌‌‌ها هیچ برنامه‌‌ای اعلام نکردید. برنامه شما برای کسب جایگاه برتر در تعاملات فنی و بین‌‌‌المللی چیست؟ آیا شما آمایش سرزمینی را مطالعه کرده‌‌اید؟ کل دنیا به سمت برون‌‌سپاری و واگذاری امور به بخش خصوصی حرکت می‌‌کند اما در برنامه شما به اصل ۴۴ هیچ اشاره‌‌ای نشده است؛ فقط در رشته جذب سرمایه‌‌گذار بود برای پروژه‌‌ها.

فیضی به برنامه ششم توسعه اشاره و تصریح کرد: مقرر شده تا پایان برنامه ششم، بودجه کشور از نفت قطع شود اما شما هیچ برنامه‌‌ای نداده‌اید. درباره کاهش سالانه پنج درصد تلفات انرژی هم برنامه ارائه نداده‌‌اید. شما هیچ شناختی از سازندگان تجهیزات ریلی در کشور ندارید. ضمن آنکه برنامه‌‌‌ای برای استفاده روال برای رویکرد جنسیتی ارایه نداده‌‌اید.

وی با اشاره به بررسی مدارک تحصیلی اسلامی خاطرنشان کرد: شما سال ۱۳۶۰ مهندسی ساختمانی گرفته‌‌اید و یک دوره نیز MBA را گذرانده‌‌اید هرچند که خودتان می‌‌دانید مدرک آن را نگرفته‌‌اید. البته هم اگر گرفته بودید هیچ ارزشی ندارد اما سوال اینجاست که با این سوابق تحصیلی چگونه در دانشگاه، استاد دوره دکترا است شما چطور می‌‌‌توانید تز دکتری را مورد بررسی و تایید قرار دهید.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: شما مجری و متولی برنامه هواپیماهای ایران ۱۴۰ بودید. تا الان سه فروند از این هواپیما سقوط کرده و نمی‌‌دانیم آیا بقیه آنها پرواز می‌‌کنند یا کنج آشیانه خاک می‌‌خورند. لطفا در این مورد شفاف‌‌سازی کنید که این سرمایه‌‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری چه شده است. 

فیضی اضافه کرد: در چند روز اخیر در فضای مجزای از شما نقل و قول‌‌هایی زده شده که حرف یک نماینده را از یک گوش شنید و از گوش دیگر رد کرد. لطفا در این خصوص به طول شفاف توضیح دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز