خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران:

تعلیق عضویت ایران در انجمن نمایشگاهی جهان/ ترسیم سه خطی‌مشی جهت تحقق رشد ۲۱ درصدی صادرات

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۴۹

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه رشد ۲۱.۷ درصدی برای صادرات پیش بینی شده است که برای تحقق این هدف لازم است به نمایشگاهی توجه ویژه‌ای شود. ما سه خط مشی برای خود ترسیم کردیم حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور، حضور در نمایشگا‌ه‌های داخلی مبتنی بر علم و فناوری و فعالیت‌های زیربنایی و تسهیل موانع از برنامه‌های ما است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در نشست خبری بهمن حسین‌زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برنامه‌های این سازمان برای حضور در نمایشگاه‌ اکسپوی دوبی و تقویت صادرات تشریح شد.

وی گفت: هم اکنون در کشور ۳۱ مرکز نمایشگاهی وجود دارد که در سال جاری میزبان ۶۰۰ نمایشگاه در حوزه‌های مختلف خواهد بود. از این تعداد ۹۰ نمایشگاه در تهران برگزار می‌شود و در این حوزه ما در خاورمیانه رتبه نخست را داریم.

وی افزود: صنعت نمایشگاهی در بحث اشتغال نیز بسیار تاثیرگذار است به طوری که به ازای هر متر مربع ۵.۷ نفر در روز اشتغال ایجاد می‌شود بر اساس سیاست‌های وزارت صمت، توسعه صادرات به کشورهای همسایه و هند و چین در اولویت قرار دارد که می‌توانیم با برگزاری نمایشگاه در این کشورها به این راهبرد کمک زیادی کنیم.

وی در خصوص اثرگذاری تحریم‌ها بر روی این صنعت و اخبار منتشر شده مبنی بر تحریم شرکت‌های نمایشگاهی ایران از سوی انجمن جهانی نمایشگاه‌ها یا همان UFI گفت: ایران از سال ۱۳۵۴ در UFI عضویت داشته و ارتباطات خوبی با آن دارد اما این انجمن تنها یک ان جی‌ او است نه یک اتحادیه رسمی بین المللی. در بیانیه این نهاد ما تحریم نشدیم بلکه عضویت ما به حال تعلیق درآمده و این اقدام هیچ تاثیری در فعالیت‌های نمایشگاهی ایران در داخل و خارج از کشور ندارد.

حسین‌زاده تصریح کرد: شرکت‌های آمریکای شمالی هیچ ارتباطی با این نهاد ندارند و آنها دارای یک اتحادیه مستقلی هستند و این اقدام بیشتر یک خوش‌رقصی برای آمریکایی‌ها بوده است و ما اکنون برای شرکت در اکسپوی و VIE هیچ مشکلی نداریم ضمن آنکه ما اعتراض خود را و پیگیری از طریق نهادهای بین المللی نسبت به این موضوع آغاز کردیم.

وی افزود: این نهاد قصد داشت پس از اخذ حق عضویت سالانه شش هزار یورویی از شرکت‌های ایرانی و شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران این موضوع را به طور رسمی ابلاغ کند که با توجه به این موضع‌گیری ما اعلام کردیم که دیگر این مبلغ را پرداخت نخواهیم کرد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه رشد ۲۱.۷ درصدی برای صادرات پیش بینی شده است که برای تحقق این هدف لازم است به نمایشگاهی توجه ویژه‌ای شود. ما سه خط مشی برای خود ترسیم کردیم حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور، حضور در نمایشگا‌ه‌های داخلی مبتنی بر علم و فناوری و فعالیت‌های زیربنایی و تسهیل موانع از برنامه‌های ما است. جغرافیای حضور در بازارهای بین المللی ما بر کشورهای همسایه متمرکز شده و همچنین توجه ویژه‌ای به کشورهای دوست و مشترک المنافع داریم یکی از شاخص‌های قدرتمندی اقتصاد برگزاری نمایشگاه است که ما خوشبختانه رتبه مناسبی در این خصوص داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز