خبرگزاری کار ایران

چین تبدیل به بزرگترین وارد کننده گاز جهان می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۱۷

با توجه به رشد مصرف گاز در چین پیش بینی می شود در آینده نزدیک این کشور جایگاه کره جنوبی و ژاپن را در مصرف گاز بگیرد.

چین در آینده نزدیک به بزرگترین وارد کننده گاز مایع جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، روز گذشته یان اسکات مدیر بازاریابی شرگت گاز قطر گفت با توجه به روند صعودی مصرف گاز در چین پیش بینی ما این است که در آینده نزدیک چین تبدیل به بزرگترین مصرف کننده گاز جهان خواهد شد.

در حال حاضر کره جنوبی و ژاپن بیشترین واردات گاز مایع را در بین دیگر کشورها را دارند. قطر بزرگترین تولید کننده گاز مایع در جهان است و میزان تولید آن ۷۷ میلیون تن در سال است.

یزان مصرف گاز ژاپن در حال حاضر ۸۰ میلیون تن در سال است اما مقامات توکیو انتظار دارند با روند نزولی حال حاضر تا سال ۲۰۲۰ این مقدار به ۶۰ تا ۷۰ میلیون تن برسد. اما با توجه به برنامه ریزی این کشور برای بستن نیروگاه های هسته ای تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی می شود مصرف گاز این کشور دوباره به ۸۸ میلیون تن برسد.

نمایشگاه گاز و صنایع وابسته به آن در پاریس در حال برگزاری است و کشورهای زیادی در این نمایشگاه حضور دارند. بیشترین غرفه ها متعلق به شرکت های ژاپنی و کره ای است که در این صنعت خدمات فنی و مهندسی ارائه می دهند.

سه کشور روسیه، ایران و قطر دارای بیشترین ذخایر گاز درجهان هستند. ایران با توجه به تحریم های اعمال شده در چند سال اخیر نتوانسته در بازار بین المللی حضور داشته باشد به طوریکه از حضور در مهمترین خط لوله گازی جهان(نوباکو) بازماند اما کشور قطر با سرمایه گذاری بسیار تبدیل به تامین کننده اصلی گاز کشورهای شرق آسیا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز