خبرگزاری کار ایران

سرهنگ گلپور خبر داد:

کشف 2 دستگاه فلزیاب و دستگیری 8 نفر حفار غیر مجاز طی 6 روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۱۱۱

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف 2 دستگاه فلزیاب و دستگیری 8 نفر حفار غیر مجاز در 6 روز گذشته در شهرستان های رودسر، آستانه اشرفیه، رودبار خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سرهنگ عباس علی گلپور بیان کرد: در روز چهارشنبه 3 مهر 98 پیرو گزارش مردمی رسیده مبنی بر پرسه زنی افراد مشکوک در مناطق کوهستانی سیاهکلرود از توابع بخش چابکسر، رودسر نیرو های پایگاه حفاظتی ضمن هماهنگی با پاسگاه انتظامی واجارگاه به محل مذکور عزیمت نموده و پس از حدود 3 ساعت پیاده روی موفق به کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب و دستگیری 2 نفر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: در روز جمعه 5 مهر 98 پس از گزارش منابع و مخبرین مبنی بر مشاهده افراد ناشناس در حال حفاری غیر مجاز در خانه یکی از اهالی؛ این یگان بلافاصله ضمن هماهنگی با مامورین پاسگاه انتظامی دهسر شهرستان آستانه اشرفیه با تشکیل تیم مشترک و با حکم قضایی به محل مذکور عزیمت نمودند و با رعایت موازین شرعی و با حکم قضایی پس از ورود به خانه موفق به دستگیری 3 نفر در حال ارتکاب جرم حفاری غیر مجاز شدند.

علی گلپور از آخرین کشف این یگان خبر داد و گفت: همچنین در روز دوشنبه 8 مهر 98 نیرو های پایگاه حفاظتی بره سر خورگام در حین گشت زنی و سرکشی مشترک با مامورین بخش انتظامی بخش خورگام پس از برخورد با یک خودرو مشکوک پس از متوقف کردن خودرو و تفتیش آن موفق به کشف یک دستگاه فلزیاب و ابزار مربوط به حفاری شدند. و در پی این کشف 3 نفر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ علی گلپور در انتها اشاره کرد : تمامی متهمین به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورتجلسه و بر اساس شواهد و بازجویی های اولیه به اتهام اقدام به حفاری غیر مجاز به قصد تحصیل اشیاء عتیقه جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان های مربوطه ارجاع داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز