خبرگزاری کار ایران

بن سلمان در مصاحبه با سی‌بی‌اس:

دستور قتل خاشقجی را صادر نکردم/ مسئولیت جنایت را می‌پذیرم

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۴۸۹

ولیعهد سعودی قتل روزنامه نگار منتقد این کشور به دستور وی را تکذیب و در عین حال مسئولیت جنایت را به دلیل ارتکاب آن توسط کارکنان دولت سعودی پذیرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌بی‌اس،‌ «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت که قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان جنایت وحشتناکی است و بدون شک او دستور این جنایت را  صادر نکرده است.

بن سلمان در ادامه افزود: «اما من مسئولیت کامل این جنایت را به عنوان رهبر عربستان می‌پذیرم به ویژه اینکه مقام‌های دولت سعودی مرتکب آن شده‌اند». 

بن سلمان در حالی درباره موضع کشورش در قبال قتل خاشقجی صحبت کرده است که گمانه زنی‌ها نسبت به عدم جدیت آل سعود برای محاکمه عاملان جنایت افزایش یافته است. 

ولیعهد سعودی در برنامه‌ای ۶۰ دقیقه‌ای در شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا گفت: «هنگامی که جنایتی علیه یک شهروند سعودی توسط مقام‌ها دولت سعودی صورت می‌گیرد،‌ من به عنوان یک رهبر این مسئولیت را می‌پذیرم، ما بسیار تلاش می‌کنیم که این موضوع در آینده تکرار نشود. عدالت مسیرش را در جنایت قتل خاشقجی طی خواهد کرد». 

خانواده خاشقجی پیش از این نسبت به ادعاهایی مبنی بر سازش با مقام‌ها پاسخ داده و تأکید کرده بودند که از اقدام‌های قضایی علیه متهمان آگاه بوده و مطمئن هستند که مسیر عدالت در این پرونده طی و گناهکاران محاکمه خواهند شد.

ولیعهد سعودی همچنین درباره ماراتن اصلاحات اجتماعی و اقتصادی که به طور شتابنده در کشورش در جریان است، صحبت کرد و گفت: «این اصلاحات هفته جاری با اعلام مقام‌های اجرایی در وزارتخانه‌های کشور و سازمان تفریحی برای استقبال از شهروندان ۴۹ کشور بدون وجود پیچیدگی یا مشکل خاصی و صدور ویزای آنها برای ورود به عربستان به اوج خود رسیده است».

پیش از این صدور ویزای سفر به عربستان فقط برای امور حج و عمره و کار صادر می‌شد اما در حال حاضر قطب گردشگری در این کشور فعال شده و قید حجاب برای زنان خارجی لغو و اجازه رانندگی و خروج آنها بدون محرم صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز