خبرگزاری کار ایران

شکری خبر داد:

سهم 37 هزار نفری خدمات البرز به زائران اربعین/ فعالیت 64 موکب البرزی از نجف تا کربلا

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۲۵۹

رئیس ستاد عتبات البرز سهم خدمات دهی به زائران اربعین از سوی این استان را 37 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در مراسم اربعین پیش رو، 64 موکب از البرز در عراق فعال خواهند بود.

به گزارش ایلنا، سلیمان شکری امروز در نشست خبری که با موضوع اربعین حسینی برگزار شد، گفت: طی سنوات گذشته با توجه به حضور گسترده اقشار مختلف کشور و دیگر کشورهای در زیارت اربعین می توان از این اجتماع به عنوان بزرگترین کنگره جهان تشیع یاد کرد.

وی افزود: در ادامه ایام سوگواری ماه محرم، بزرگترین پیاده روی از اوایل ماه صفر انجام می شود که تا بیست و هشتم این ماه ادامه دارد.

شکری گفت: در این همایش که میزبان 20 میلیون زائر از داخل و دیگر کشورها و مذاهب مختلف هستیم موکب‌های متعدد از اهل تشیع، تسنن و حتی مسیحیان به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

این مسئول استانی پیش بینی کرد که با توجه به آزاد شدن روادید تعداد زائران کشور بالغ بر 3 تا 5 میلیون نفر افزایش داشته باشد.

رییس ستاد عتبات استان البرز سهم خدمات دهی به زائران اربعین از سوی این استان را 37 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در مراسم اربعین پیش رو، 64 موکب از استان البرز در عراق فعال خواهند بود که از این تعداد 26 موکب در نجف، 23 موکب در مسیر نجف به کربلا و 15موکب در کربلا از زائران، پذیرایی خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به این تعداد لازم است تعداد موکب ها نیز بیشتر شود لذا حدود 2هزار و 500موکب برای خدمات رسانی به 500 هزار زائر خود را آماده می کنند.

شکری، اذعان داشت: با توجه به حضور گسترده زائران از دو هفته آینده، مسئولان موکب ها از 5 تا 10 صفر در جایگاه خود مستقر خواهند شد و از 10 تا 28 ماه صفر خدمت رسانی به زائران شروع خواهد شد.

شکری در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر پذیرای در داخل مرز کشور و امنیت موکب ها گفت: برای رفاه و تامین امنیت زائران، علاوه بر یگان ویژه استانی، کمیته امنیتی در کشور میزبان، تشکیل شده و مسئولیت پذیرایی زائران در مرز برعهده استان های مرزی کشور است.

این مسئول با اشاره به معین بودن استان البرز در استان کرمانشاه گفت که البرز در ایجاد بسترسازی این استان برای هماهنگی اعزام، کمک خواهد کرد.

وی افزود: حدود هزار و 600 نفر از استان البرز برای خدمات رسانی اعزام می شوند که در بین این آنها تعدادی از اعضای جمعیت هلال احمر استان برای امکانات بهداشت و درمان در جایگاه مخصوص مستقر خواهند شد.

شکری با اشاره به کمک های مردمی در این مراسم، اظهار داشت: مردم می توانند نذورات خود را به شماره حساب های ۷۷۶۶۴۸۲۸۸ و ۷۸۷۲۹۸۵۳۴  بانک کشاورزی و شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۰۹۵۳۰۱ پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز