خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید:

جنگ نتیجه طبیعی زیاده‌خواهی‌های کاپیتالیستی است/کارآواهای کشاورزی مناطق مختلف ایران+ترانه‌های فولکوریک هر منطقه/مخالفت با ساخت سریالی درباره شمس تبریزی/آغاز فیلم تازه مسعود کیمیایی و بازگشت محمدرضا هنرمند بعد از ۱۷ سال به سینما

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۱۸۳

گفتگو با سه پژوهشگر علوم سیاسی و اقتصادی درباره بنیادهای نظام‌های اقتصادی حاکم، گزارشی از کارآواهای کشاورزی مناطق مختلف ایران، گفتگو با مصطفی مختاباد درباره «مدل اقتصاد فرهنگی در مناسبات خصوصی‌سازی هنر تئاتر ایران»، گزارشی درباره سریال‌های حوزه دفاع مقدس تلویزیون، مخالفت آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی با ساخت سریالی درباره شمس تبریزی، خبر ساخت فیلم «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی، بازگشت محمدرضا هنرمند بعد از ۱۷ سال به سینما و انتخاب مدیرعاملی جدید برای بنیاد رودکی از جمله مطالبی است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا به انتشار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با سه پژوهشگر علوم سیاسی و اقتصادی درباره بنیادهای نظام‌های اقتصادی حاکم،  گزارشی از کارآواهای کشاورزی مناطق مختلف ایران، گفتگو با مصطفی مختاباد درباره «مدل اقتصاد فرهنگی در مناسبات خصوصی‌سازی هنر تئاتر ایران»، گزارشی درباره سریال‌های حوزه دفاع مقدس تلویزیون، مخالفت آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی با ساخت سریالی درباره شمس تبریزی، خبر ساخت فیلم «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی، بازگشت محمدرضا هنرمند بعد از ۱۷ سال به سینما، انتخاب مدیرعاملی جدید برای بنیاد رودکی از جمله مطالبی است که روز سه‌شنبه دوم مهر ماه در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا به انتشار رسیده است.

جنگ نتیجه طبیعی زیاده‌خواهی‌های کاپیتالیستی است

سه پژوهشگر علوم سیاسی و اقتصاد دانشگاه‌های مختلف آمریکا به نقد بنیادهای نظام‌های اقتصادی حاکم بر دنیای امروز پرداخته و از سه دیدگاه: تعلق خاطر به تحقق حداکثری منافع شخصی، ایجاد نهاد دولت پرقدرت به عنوان نهاد کنترل کننده تضاد منافع و تنظیم منافع عمومی از کانال انباشت منافع شخصی و بر اساس چرخه نظام بازار موضوع را بررسی می‌کنند.

کارآواهای کشاورزی مناطق مختلف ایران+ترانه‌های فولکوریک هر منطقه

کشاورزی یکی از شغل‌های مرسوم در توابع شهرهای مختلف ایران است که عمومیت بسیاری دارد. کشاورزان هر منطقه ترانه‌ها و شعرهایی را حین کار می‌خوانند.

برای رسیدن به مدل مطلوب اقتصاد فرهنگی، نیازمند آزادی بیان هنرمندیم

مصطفی مختاباد با اشاره به ضرورت شکل‌گیری یک مدل اقتصاد فرهنگی در مناسبات خصوصی‌سازی تئاتر ایران، گفت: در ایران اصلا جریان مستقل تئاتر ایجاد نکردیم که بعد به این برسیم که آیا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که جریان اقتصاد آزاد تئاتر بتواند رشد کند.

هفت سریالی که مردم را با جنگ آشنا کرد

سال‌ها از جنگ ایران و عراق می‌گذرد اما همچنان این موضوع دستمایه ساخت آثار سینمایی و مجموعه‌های نمایشی برای تلویزیون بوده است.

مخالفت آیت‌الله مکارم شیرازی با ساخت سریالی درباره شمس تبریزی

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با ساخت سریالی درباره شمس تبریزی مخالفت کرد.

«خون شد» کلید خورد

مسعود کیمیایی فیلم تازه‌اش با عنوان «خون شد» را جلوی دوربین برد.

بازگشت محمدرضا هنرمند بعد از ۱۷ سال به سینما

فیلم سینمایی سمفونی نهم به کارگردانی محمدرضا هنرمند و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی آبان ماه اکران می‌شود.

مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی شد

«مهدی افضلی» با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت مدیرعامل بنیاد رودکی منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز