خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دفاع مقدس انجام شد؛

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از نمایشگاه "گنج مقدس" رشت

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۸۴۲

همزمان با دومین روز فعالیت نمایشگاه "گنج مقدس" به مناسبت هفته دفاع مقدس در رشت، رئیس جهاد کشاورزی استان گیلان و معاونین سازمان از این نمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی درجانی  با بیان اینکه هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‎منظور یادآوری حماسه‌ها، فداکاری‌های ایثارگران و ازخود گذشتگی خانواده‌های آنان همواره حائز اهمیت است اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سبب تبیین صحیح اهداف دفاع مقدس و افزایش اقتدار است.

وی با اشاره به اینکه مردم ولی نعمت ما هستند  و هر روشی که دیدار مردم و مسئولین را تسهیل کند خوب است خاطرنشان کرد: عموم مردم با حضور در نمایشگاه "گنج مقدس" می‌توانند مستقیما با مسئولان در ارتباط بوده و دغدغه‌های خود را با آنان در میان بگذارند.

رئیس جهاد کشاورزی استان گیلان  میز های خدمت  را در چنین نمایشگاه هایی  موجب بیان راحت تر مشکلات مردم دانست و افزود: بعد از انقلاب پرشکوه جمهوری اسلامی با فرمان امام راحل جهاد سازندگی تشکیل و در دوران جنگ و بعد آن در آبادانی شهر و روستا کمک حال مردم بودند و حال جهاد کشاورزی در تامین و ارتقا امنیت غذایی حامی مردم است.

وی گفت: استان گیلان به عنوان استان پیشرو در تامین مواد غذایی نقش مهمی را ایفا میکند، ومیتواند با فرهنگ جهادی که از گذشته شکل گرفته  و روحیه بسیجی راه گشای بسیاری از مشکلات باشد.

 درجانی با بیان اینکه  گیلان رتبه نخست جذب خط اعتبار طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور را دارد افزود: تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی از محل خط اعتباری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است که باعث شده گیلان از رتبه سیزدهم به رتبه اول ارتقاء یابد.

وی از اتفاقات خوب امسال را ورود بیش از ۲۵۰۰ دستگاه ماشین ویژه برداشت برنج به ناوگان ماشینی کشاورزی عنوان نمود و اذعان داشت: ۸۰ درصد شالیزارها به صورت مکانیزه برداشت شده است که نسبت به سال گذشته در توسعه مکانیزاسیون رشد ۶ درصدی را داشتیم و این امر باعث کاهش هزینه و درآمد بیشتر شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته توانستیم حدود ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات استانی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی جذب کنیم گفت: در جذب اعتبارات استانی هم رتبه اول را داریم و این  نشان از توان بالای کشاورزی است.

وی اقتصاد استان گیلان را به بخش کشاورزی وابسته دانست و اظهار کرد: بیش از ۲۸ در صد اشتغال و بیش از ۴۰ درصد اقتصاد استان در بخش کشاورزی است و گیلان ۳/۵ درصد تولیدات کشور را دارد در صورتی که کمتر از ۰.۹ درصد خاک ایران را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز