خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی قوچان:

795 شغل در زمینه کشاورزی در قوچان ایجاد شده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۸۶۷

رئیس جهاد کشاورزی قوچان از اشتغال 795 نفر در این شهرستان در عرصه کشاورزی خبرداد که بالاترین میزان اشتغال در بین دستگاه های اجرایی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، احمد کنعانی در نشست خبری که در جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، ضمن ابراز خشنودی از ظرفیت بالای قوچان در زمینه کشاورزی و باغداری، عنوان کرد: با توجه بارندگی و کارهای زیر بنایی و فنی انجام شده در این بخش، توانستیم میزان خرید گندم را نسبت به سال گذشته به 3 و نیم برابر افزایش دهیم و بالغ بر 30 هزار تن تولید گندم از کشاورزان خریداری کنیم. 

وی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه خرید گندم نسبت به شهرستان‌های اطراف آمار خرید بالا و خوبی را داشته ایم و بحث هایی پیرامون کارهای زیربنایی در این زمینه و کارهای جمعی کشاورزی با اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و فرمانداری انجام شده است تا روند رو به توسعه را در این بخش پیش بگیریم.

وی همچنین با عنوان اینکه 4 مرکز جدید خرید گندم در قوچان تاسیس شده است، یادآور شد: وظیفه ماست که در راه اندازی کار کشاورزان تسهیل کنیم و این تسهیل کار روند مثبتی را دارد طی می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قوچان با اشاره به بحث مکانیزاسیون در فعالیت‌های کشاورزی قوچان، گفت: یکی از بحث‌های زیربنایی در حوزه محصولات کشاورزی نیز بحث مکانیزاسیون است که کارهای خوبی هم در این حوزه انجام شده است.

وی با عنوان این مطلب که ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی در قوچان1.9 است، اظهار داشت: ضریب مذکور متوسط است و تلاش ما بر این است که ضریب مکانیزاسیون را افزایش دهیم چرا که این ضریب  نشان دهنده ی وضعیت مکانیزاسیون است. 

وی در این باره اضافه کرد: کل خسارات وارده بر اراضی کشاورزی در فروردین و اردیبهشت ، 180 میلیارد تومان است که به محض جذب اعتبار، خسارت های ثبت شده لحاظ و رفع می‌شود و تخصیص خواهد داده شد. 

کنعانی در خصوص صنایع تبدیلی و تکمیلی ادامه داد:شیری که تولید می‌شوند 150 تن در روز است اما ظرفیتی که کارخانه ها تولید می‌کنند 400 تن در روز است اما باز هم بر آنیم که ظرفیت زیر بنایی در این امر را توسعه دهیم. 

وی تاکید بر اینکه در بخش اشتغال زایی کارهای زیادی در حوزه کشاورزی صورت گرفته،تصریح کرد: توانستیم در این زمینه برای 795 نفر در شهرستان در عرصه کشاورزی اشتغال ایجاد کنیم که بالاترین میزان اشتغال در بین دستگاه های اجرایی بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز