خبرگزاری کار ایران

هاشمی مطرح کرد:

ایستادگی در برابر تهدیدات بین‌المللی با روش دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۹۱۹

رییس شورای شهر تهران گفت: تهدیدات گسترده بین المللی خطری است که تنها با روش دفاع مقدس، یعنی اتکا به قدرت مردم در صف، وحدت مسئولان در ستاد و تدبیر وعقلانیت در فرماندهی قابل حل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس مقطعی است که نه تنها در تاریخ انقلاب اسلامی، بلکه در تاریخ معاصر ایران بی نظیر و الگویی از ایستادگی و فداکاری یک ملت در دفاع از وطن و تمامیت ارضی خود برای جهانیان است.

وی با بیان اینکه ملت ایران توانست در جهان دو قطبی قرن بیستم، مستقل و برخاسته از انقلابی نوپا در برابر رژیمی سراسر مسلح و مورد حمایت دو ابرقدرت شرق و غرب، بایستد، افزود: ملت ما بدون واگذاری ذره ای از خاک خود، از جنگ و خون به صلحی سرافرازانه و سبز برسد.

هاشمی از بیش از 200 هزار شهید دفاع مقدس و جانبازان و رزمندگان آن دوران یاد کرد و گفت: امنیت امروز ما نتیجه جانفشانی دیروز آنهاست.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: اکنون که شرایط خطرناک جهان اسلام و جنگ‌های تمام نشدنی در منطقه را می بینیم به درایت، تدبیر و از خودگذشتگی بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی که بعنوان فرمانده کل قوا، دوران ایستادگی را رهبری کردند و تلخی جنگ را به شیرینی صلح پیوند دادند، پی می بریم، اگرچه امام پیش از آنکه رییس رژیم بعثی به شکست خود و واگذاری هرآنچه که جمهوری اسلامی می خواست، اعتراف کند، رحلت کردند، اما افتخار و پیروزی در دفاع مقدس در تاریخ برای ایشان ثبت گردید.

وی افزود: بی مناسبت نیست در اینجا یادی کنیم از آیت الله هاشمی رفسنجانی و سایر فرماندهان دفاع مقدس که با به جان خریدن خطرات، جان و آبروی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با دفاع مقدس، در سخت ترین نبرد تاریخ معاصر برخلاف جنگهای گذشته اجازه جدایی یک وجب از خاک ایران را ندادند.

هاشمی با اشاره به شرایط حساس بین المللی و تهدیدات گسترده قدرتهای خارجی افزود: این تهدیدات خطری است که تنها با روش دفاع مقدس، یعنی اتکا به قدرت مردم در صف، وحدت مسئولان در ستاد و تدبیر وعقلانیت در فرماندهی قابل حل است.

رئیس شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر تجربیات گرانقیمت دفاع مقدس سرلوحه عملکرد مسئولان کشور قرار گیرد، یقینا هیچ قدرتی قادر به تهدید و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز