خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه در کنگره شهداء نجف آباد تاکید کرد:

ایران به امنیت پایدار در داخل کشور و مرزهای گسترده خود دست یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۰۳۰

با توجه به دستاوردهای دفاعی و نظامی ایران در سال‌های اخیر، می‌توان گفت که مستکبران با وجود ادامه برنامه‌ریزی در خصوص توطئه‌های امنیتی و نظامی، ازتاثیر‌گذاری و امکان موفقیت‌شان به میزان زیادی مایوس شده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مهم‌ترین گمشده امروز ما راه و منش شهدا و نیاز به شناخت فرهنگ و زندگی شهدا در کنار پیدا کردن راه رسیدن به این ارزش‌ها است و باید توسط خود این عزیزان در مسیر حفظ و قدردانی ازاین دستاوردهای گام‌های بلندی برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، در افتتاحیه اجلاسیه ملی شهدا در نجف آباد گفت: باید به صورت دقیق محقق شدن و یا عدم تحقق اهداف شهیدان در بخش‌های مختلف زندگی و جامعه را کار‌شناسی کنیم و بدانیم که اجر و پاداش وعده داده خداوند برای شهدا تنها منحصر به خود این عزیزان نیست و برای راه طی شده توسط ایثارگران و اهداف متعالی آن‌ها نیز شامل خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مردم نجف آباد در طول دفاع مقدس اظهار داشت: شجاعت و پایمردی مردم مومن و انقلابی نجف‌آباد به خصوص در زمان دفاع مقدس، بر کسی پوشیده نیست و سرداران نجف‌آباد نقش مهمی داشته‌اند. در زمان جنگ هیچ عملیاتی انجام نمی‌گرفت مگر اینکه لشکر ۸ نجف‌اشرف در آن نقش داشته باشد و این نشانه هوشمندی فرمانده این لشکر را می‌رساند.

سرلشگر جعفری اظهار داشت: لشگر زرهی ۸ نجف اشرف، نمونه بارز توانمندی‌های استان و این منطقه در زمینه‌های مختلف به ویژه عرصه دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی است و در مقاطع حساس دفاع مقدس در کنار لشگر پیاده ۱۴ امام حسین(ع) توانسته به عنوان یک مجموعه خط شکن و تعیین کننده به ایفای نقش بپردازد.

وی با بیان اینکه با وجودی که مستکبران توطئه‌هایی را ایجاد کردند که انقلاب را ازمسیر خارج شود اما انقلاب به ابر قدرت معنوی جهان تبدیل شده است، گفت: اکنون ایران اسلامی اجازه توسعه رژیم صهیونیستی به منطقه را نداده و به عنوان نقطه مقابل رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

سرلشگرجعفری در کنگره ۸۶ سردار و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف آباد، با اشاره به اینکه این کنگره‌ها سبب می‌شود که هدف شهدا را فراموش نکنیم و در راه مسیر شهدا حرکت کنیم تاکید کرد: اکنون گمشده امروز ما شهدا هستند و آن‌ها کسانی بودند که ره صد ساله را یک شبه رفتند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عنایت‌های خاصی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از سه دهه گذشته شده، بیان داشت: انقلاب ایران علیرغم تمامی توطئه‌ها و تلاش‌های صورت گرفته از سوی مستکبران عالم، به برکت خون شهدا بر تمامی فشارهای وارد آمده غلبه کرده و به دستاوردهای مختلفی نیز نائل شده است.

وی همچنین از استقرار نظام اسلامی و تشکیل یک حکومت دینی با محوریت ولایت فقیه پس از هزار و چهارصد سال انتظار و حفظ استقلال و آزادی این نظام به عنوان یکی از دستاورد‌های خون شهدا نام برد و بیان داشت: مقاومت در جنگ هشت ساله و آزاد سازی مناطق اشغالی در کمتر از یک و نیم سال اشغال توسط عراق و ادامه جنگ در سال‌های بعد به منظور تنبیه متجاوز و گرفتن حق و حقوق مردم ایران، صدور انقلاب اسلامی به تمامی نقاط جهان در قالب بیداری اسلامی و توسعه بیداری اسلامی و الگو گیری از مدل نظام اسلامی توسط بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به ویژه پس از فتنه سال ۸۸ از دیگر دستاورد‌های سالهای دفاع مقدس ما به شمار می‌آیند.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: صدور انقلاب اسلامی به جهان، امنیت کامل و پایدار در کشور و عزت و سربلندی ایران از دستاورهایی است که به برکت خون شهدا ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مردم نجف آباد و رزمندگان لشگر زرهی ۸ نجف اشرف علاوه بر دوران دفاع مقدس در دیگر صحنه‌ها و عرصه‌ها نیز همواره به عنوان یک شهر الگو و موفق مطرح بوده و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، در آینده نیز شاهد ادامه این روند و جلوگیری ازتهاجم و تاثیرفرهنگ‌های مخرب در این دیار باشیم.

وی همچنین اضافه کرد: باید اهداف و آرمان واقعی شهدا در چنین برنامه‌هایی به خوبی برای مردم و نسل‌های بعدی روشن شود و ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها در مورد راه و روش و سبک زندگی آن‌ها که مهم‌ترین عوامل عروج‌شان به قرب الهی و طی کردن راه صد ساله در یک شب بود نیز کار کار‌شناسی و تحقیقی صورت گیرد.

جعفری، بیان داشت: ایمان، صبر، پایداری و سخت کوشی مردم این شهر همواره زبانزد بوده و هست و همین عوامل در کنار فرماندهی بصیرانه، با ذکاوت و هوشمندانه فرماندهانی مانند شهید کاظمی و فداکاری تمامی رزمندگان آن با تبلور در عملیات‌های مختلف زمینه ساز پیروزی‌های متعدد این لشگر همیشه پیروز شد.

وی اضافه کرد: جامعه امروز ما با عبور از تمامی خطرات و توطئه‌ها و با وجود تمامی دشمنی‌ها، به دستاوردهایی نائل شده که به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته آن نیست و دوست و دشمن به آن اعتراف کرده و در ‌‌نهایت امروز ایران را به یک ابرقدرت معنوی تاثیر گذار در منطقه و جهان اسلام تبدیل کرده است.

سردار جعفری با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای مایوس کردن مردم برای ایستادن در پای ارزش‌های انقلاب در سال‌های اخیر همزمان با تشدید بی‌سابقه تحریم‌های مختلف ادامه داد: علاوه بر نابود شدن این امید و برنامه گسترده دشمنان، نظام اسلامی به امنیت پایدار و بی‌نظیری در داخل کشور و مرزهای گسترده خود در کنار کانون‌های بحرانی منطقه دست پیدا کرده به طوری‌که با توجه به دستاوردهای دفاعی و نظامی ایران در سال‌های اخیر، می‌توان گفت که مستکبران با وجود ادامه برنامه ریزی در خصوص توطئه‌های امنیتی و نظامی، از تاثیر گذاری و امکان موفقیت ان‌ها به میزان زیادی مایوس شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز