خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت متروی تهران از اول مهرماه

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۷۴۸

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای از کاهش سرفاصله حرکت خبرها به ۳.۵ دقیقه خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ در این اطلاعیه آمده است: ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به همه دانش‌آموزان و دانشجویان، به اطلاع عموم شهروندان محترم تهران می‌رساند که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و افزایش حضور ناوگان فعال در شبکه مترو، سرفاصله (Headway) حرکت قطارها در سه خط اصلی از این پس به ۳.۵ دقیقه کاهش‌یافته است.

بر این اساس، قطارها در خطوط ۱، ۲ و ۴ مترو از روز اول مهرماه ۱۳۹۸ در ساعات اوج حضور مسافران، هر ۳.۵ دقیقه در ایستگاه‌ها به مسافرگیری خواهند پرداخت و بدین ترتیب ظرفیت پذیرش سفر در این سه خط حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

سرفاصله حرکت قطارها در این سه خط مترو، پیش از این هم در دوره جدید مدیریت شهری در دو مرحله از ۶ و ۵ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش یافته بود. کاهش سرفاصله حرکت قطارها به معنی کاهش معطلی مسافران و شلوغی ایستگاه‌ها در زمان‌های اوج سفرها در ساعات صبح و عصر است.

خدمتگزاران حوزه حمل‌ونقل شهرداری تهران با اعلام این خبر خوش به شهروندان، ابراز امیدواری می‌کنند که پس از راه‌اندازی خط ۷ و بخشی از خط ۶ در سال جاری، افزایش ظرفیت ۱۵ درصدی خطوط ۱، ۲ و ۴ به کاهش اتلاف وقت، کاهش شلوغی در ایستگاه‌ها، آسودگی خاطر مسافران و نیز تشویق عموم شهروندان به کنار گذاشتن خودرو شخصی و ترجیح استفاده از مترو بینجامد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز