خبرگزاری کار ایران

تسلیت معاون امور هنری و رییس موزه هنرهای معاصر برای درگذشت مسعود عربشاهی

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۹۳۵

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس موزه هنرهای معاصر تهران در پیام‌هایی جداگانه، درگذشت مسعود عربشاهی، هنرمند نقاش راتسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، سید مجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در پیام تسلیتی برای درگذشت مسعود عربشاهی نوشته است: عربشاهی از نقاشان نوگرای ایران چند دهه در تاریخ کهن و آثار آن کنکاش و در جلوه‌ها و قالب‌های مدرنیستی نمادهای متنوع تاریخی و فرهنگی را بازخوانی کرد تا شاید ما در برابر سکوت رمزآلود آثارش صداهایی از گذشته‌های دور را بشنویم و به آن بیندیشیم. عربشاهی چند دهه در تاریخ کهن و جهان هنر کنکاش کرد و آثاری مدرن به یادگار گذاشت که بن مایه اندیشه‌ای مشترک دارند اما تفاوت و تمایز نیز دارند.

درگذشت هنرمند گرانقدر مسعود عربشاهی را به خانواده ارجمند این هنرمند، هنرمندان و هنردوستان تسلیت می‌گویم و علو درجات را از درگاه خداوند متعال برای آن زنده یاد خواستارم. روحش شاد و یادش گرامی.

احسان آقایی (رییس موزه هنرهای معاصر تهران) نیز در پیامی درگذشت مسعود عربشاهی را به جامعه هنری و هنرمندان هنرهای تجسمی تسلیت گفت.

در پیام احسان آقایی آمده است: مسعود عربشاهی در زمره‌ی هنرمندانی است که در پیشبرد هنر نوگرای ایران نقشی بی‌بدیل داشته‌اند. درک درست از تجرید و آشنایی با اسطوره، تاریخ، نماد و نشانه‌، هنر انتزاعی ایرانی را بشکوه ساخت و به آن جلوه‌ای بی‌نظیر بخشید.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران در ادامه این پیام گفت: کنکاش و پرسه‌های عربشاهی در پستوهای میراث دیداری هنر ایران، از وی هنرمندی ساخت که توانایی بروز خلاقیت با کارمایه‌های گوناگون را داشت. او با خلق مجموعه‌ای درخشان‌ از نقاشی‌های انتزاعی سنجه‌ای ارزشمند برای هنر ایران بجا گذاشت.

وامدار اویی، روحش قرین رحمت و آرامش.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز