خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری :

پارک های فناوری ایران در آسیای غربی نمونه هستند/ بهره گیری از ظرفیت مشاوران دانشگاه ها برای توسعه کشور

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۲۳۱

وزیر علوم در جلسه شورای اداری استان مازندران گفت:پارک های فناوری ایران در آسیای غربی نمونه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،منصور غلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری مازندران با اشاره به وضعیت جامعه دانشگاهی در کشور اظهار داشت: پیش از انقلاب بلحاظ نیروهای کارشناسی وابسته به کشورهای دیگر بوده و از یافته های علمی دیگر کشورها استفاده می کردیم.

وی افزود: به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی و اراده ای که برای استقلال داشتیم از خدمات و مشاوره فنی و مهندسی خارجی بی نیاز شدیم و دانشگاه ها خلاء موجود را پرکردند و اکثریت مدیران در داخل کشور تربیت می شوند و فارغ التحصیلان داخلی هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:دانشگاه های ما با همه کم و کاستی ها موجود به کشور خدمت کرده اند اما به دلایلی هنوز نتوانستیم بخشی از فارغ التحصیلان را جذب کنیم و این مشکل پیش روی ماست.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشمندان در حوزه های علمیه و دانشگاه ها مشغول علم آموزی و تولید علم هستند ،افزود: باید از این سرمایه برای پیشرفت علمی استفاده کنیم.

غلامی با اشاره به دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین ،افزود: در زمان گذشته تعاملات بین دانشگاه ها و سازمان ها کم بود اما در 10 سال گذشته این رویکردها عوض شده است و اکنون قراردادهای بسیار بزرگی با محیط زیست، نفت در بخش اکتشاف و استخراج داریم.

وی با بیان اینکه جایگاه رشد علمی کشور در علوم بین 15 تا 16 در جهان است و این جایگاه حاصل عالم پروری است، 

تصریح کرد: دانشگاه ها در دهه دوم و سوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی در عرصه تولید علم ورود پیدا کردند .

وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری به پیشرفت های علمی ایران در جهان اشاره و یادآور شد: در دهه بعد از انقلاب اسلامی، رویکرد بهره برداری از دانش و فناوری های علمی مبتنی بر تولیدات داخلی است و در زمینه های مختلف متکی به دانش دانشمندان منطقه خود هستیم.

وی به وجود 197مرکز رشد، 43 پارک علم و فناوری در کشور که در منطقه و آسیای غربی نمونه هستند،اشاره کرد و گفت: اشتغال ایجاد شده در شرکت های دانش بنیان در کشور قابل توجه است.

وی با اعلام اینکه سال قبل6 قرارداد با وزارت نفت داشتیم که سه تا چهار قرارداد بین دانشگاه های استانی با وزارت نفت بوده است،از انعقاد قرارداد سه قراداد مهم در حوزه کشاورزی با دانشگاه علوم کشاورزی ساری خبر داد.

غلامی خاطرنشان کرد :همچنین  قرارداد های پژوهشی با صنایع دفاعی کشور نیز منعقد شده است.

وزیر علوم ادامه داد: 110 نیاز از سوی دستگاه های اجرایی ارائه شد و 11 قرارداد در نمایشگاه منعقد شده است.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت مشاوران و دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور شد تا آینده آموزش عالی کشور باید به سمت ارتباط وسیع تر با جامعه پیش رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز