خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده سریال مرضیه:

لزومی برای اعلام بودجه سریال‌ها نیست/ همه در شرایط بحرانی کار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۴۶۷

مجید اوجی ضمن بیان اینکه همه گروه‌هایی که اکنون در تلویزیون به ساخت سریال مشغولند، در شرایط بحرانی کار می‌کنند، از اعلام بودجه سریال مرضیه خودداری کرده و گفت: سریال‌سازی کار به شدت سختی است اما آیا بعد از ۴۰ سال تهیه‌کنندگی می‌توان سراغ کار دیگری رفت؟

مجید اوجی (تهیه‌کننده سریال مرضیه) که از امشب روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره میزان حمایت تلویزیون از مجموعه‌های نمایشی و همچنین بودجه سریال مرضیه گفت: لزومی ندارد که درباره میزان بودجه سریال توضیحاتی دهم و آن را اعلام کنم. به طور کل باید بگویم با وجود اینکه توقع از تلویزیون زیاد است ولی در شرایط فعلی بودجه سریال‌سازی بسیار اندک بوده و همان را هم به موقع به تلویزیون نمی‌دهند که بین پروژه‌ها تقسیم شود.

وی افزود: همه گروه‌ها در شرایط بسیار بحرانی کار می‌کنند با این وجود وقتی یک سریال روی آنتن می‌آید، همه به آن هجوم می‌آورند و هجمه‌ها علیه کار آغاز می‌شود. به نوعی انگار که به سختی‌هایی که در تولید یک مجموعه وجود داشته و اینکه تلویزیون در این شرایط سخت کارها را جلو می‌برد، توجهی نمی‌کنند. به همین دلیل اگر من به شما بگویم بودجه سریال مرضیه چقدر است، هیچ فرقی به حالتان نمی‌کند چراکه همین بودجه‌های اندک به موقع به دست ما نمی‌رسد.

این تهیه‌کننده ضمن بیان اینکه تمام تلاش خود را کرده تا این سریال که پیش تولید آن از خرداد امسال آغاز شده، در ماه محرم به آنتن تلویزیون برسد، درباره هزینه ساخت هر دقیقه سریال در تلویزیون توضیح داد: کارها با یکدیگر متفاوت هستند و بسته به نوع پروژه هزینه‌ها تغییر می‌کنند. به عنوان مثال یک کار، دقیقه‌ای ۲ میلیون تومان و کار دیگر دقیقه‌ای ۸ میلیون تومان تمام می‌شود.

اوجی همچنین درباره تاثیر تحریم در وضعیت تولید سریال در تلویزیون اظهار داشت: به طور کلی ساخت سریال از سختی‌های خاص خود برخوردار بوده و تحریم تاثیر چندانی روی آن نگذاشته است. در واقع تحریم تاثیر کلی روی اقتصاد کشور گذاشته که طبیعتا این موضوع در میزان بودجه تلویزیون نیز موثر بوده است ولی اینکه بگوییم کار ما به دلیل تحریم سخت‌تر شده، مشخص نیست. چون ما تحریم باشیم یا نباشیم در حال انجام کارمان هستیم و سختی همیشه با آن توامان بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا همچنان تعداد بسیاری علاقمند به ساخت سریال در تلویزیون هستند، گفت: این کار شغل من بوده و سابقه تهیه‌کنندگی من به بیش از ۴۰ سال می‌رسد. اکنون چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ آیا باید بروم و قصابی باز کنم؟ تهیه‌کنندگی کار من بوده و درس آن را خواندم و به آن علاقمندم. علاوه بر این قرار نیست که هرکسی کار سختی داشت، آن را انجام ندهد.

اوجی با تاکید بر اینکه تلویزیون از خود پولی ندارد، بیان کرد: برای ساخت سریال‌های با کیفیت باید به تلویزیون پول داده شود. وقتی پول باشد، پروژه‌ها به وضعیت بحران نرفته و هر کدام با آرامش بهترین اثر خود را تولید می‌کنند.

این تهیه‌کننده در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره روند تخصیص بودجه به پروژه‌های مختلف سیما توضیح داد: بر اساس شرایط هر سریال رقم‌های مختلفی برای آنها در نظر گرفته می‌شود و نمی‌توان با قاطعیت در این باره صحبت کرد. اما به طور کلی رقم نهایی هر مجموعه با توجه به نیاز آن تعیین می‌شود. به طور مثال اگر تلویزیون در جایی صلاح ببیند که برای فلان سریال نیاز هست هزینه بیشتری پرداخت کند، این هزینه بیشتر را صرف می‌کند. این موضوعات سیاست‌هایی است که مدیران درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز