خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر یزد عنوان کرد:

وضعیت نگران کننده فاضلاب در بافت تاریخی شهر یزد/ هر طرحی در بافت تاریخی قابلیت اجرا ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۰۱۵

سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به وضعیت فاضلاب در بافت تاریخی شهر ثبت شده یزد از وضعیت نگران کننده فاضلاب این شهر خبر داد و آن را وحشتناک توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن عباسی هرفته در دیدار وزیر نیرو با اعضای شورای شهر یزد در سخنانی ضمن هشدار برای بافت تاریخی یزد؛ از وضعیت خطرناک فاضلاب و تهدید سلامت ساکنین پرده برداشت.

وی با بیان اینکه سلامت ساکنین بافت تاریخی یزد در معرض خطر جدی قرار دارد و باید مورد توجه باشد، اظهار داشت: فاضلاب بافت تاریخی شهر در وضعیت خطرناکی قرار دارد و امروز به یکی از نگرانی ها ما در بافت تاریخی تبدیل شده است.

سخنگوی شورای شهر یزد با انتقاد از بی توجهی ها و بی مهری‌های سالیان گذشته نسبت به بافت تاریخی تصریح کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته هیچ گاه برای بافت تاریخی، طرحی در خصوص فاضلاب و مدیریت آن طراحی و اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی همیشه جدای از شهر دیده شده افزود: امروز بافت تاریخی ما نیازمند نگاه جدی است چرا که پس از ثبت جهانی، حجم فاضلاب در بافت تاریخی در حال افزایش است و با گذشت زمان، سلامت ساکنین و گردشگران بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عباسی هرفته خاطرنشان کرد: مدیریت پساب در بافت تاریخی و طراحی راه درمان برای آن با طرح‌های جاری در کشور متفاوت و نیازمند مشاورینی است که صلاحیت لازم را داشته و نسبت به این مناطق شناخت لازم را داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر یزد اظهار داشت: باید به صورت ویژه و خاص به بافت تاریخی یزد به عنوان اولین شهر ثبت شده ایران و نخستین شهر ثبت شده شیعی در جهان نگاه شود و نیازمند نگاه متفاوت نسبت به دیگر طرح‌ها در سطح کشور هستیم.

وی با بیان اینکه جنس زمین در منطقه به منطقه بافت تاریخی با یکدیگر متفاوت است، تصریح کرد: هر طرحی در بافت تاریخی قابلیت اجرا ندارد؛ از سویی با توجه به وضعیت زمین مناطق مختلف بافت، نیازمند طرح‌های متفاوت برای رفع مشکلات و زنده نگه داشتن بافت تاریخی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز