خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل جاده ای مازندران:

فعالیت 26 هزار راننده بخش کالا و مسافر در مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۰۹۱

به گزارش ایلنا، علی نصیری روز بکشنبه در مراسم عقد تفاهم نامه توسعه رشته حمل و نقل در مدارس بین حمل و نقل جاده ای و آموزش و پرورش افزود: یکی از خلاهای بخش آموزش و پرورش در استان مازندران، آموزش رشته حنل و نقل است.

وی اظهار داشت: 612 هزار راننده بخش کالا و مسافر در کشور فعال هستند که 26 هزار نفر در استان مازندران فعال هستند. 

 معاون حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: از این تعداد، 5هزار نفر زیر سیکل، 12هزار نفر سیکل،  بیش از 7 هزار نفر فوق دیپلم و 800نفر لیسانس و بالاتر هستند. 

به گفته نصیری، در بخش حمل و نقل خلا آموزش دیده می شود و نیازمند آموزش های لازم در این بخش هستیم که البته امدزش هلی کوتاه مدت وجود دارد اما وجود رشته حمل و نقل گامی مهم برای شکوفایی ابن بخش است.

وی ادامه داد: یکی از الزامات فعالیت رانندگان در حمل و نقل جاده ای دارا بودن کارت هوشمند است که صلاحیت راننده را نشان می دهد.

 معاون حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: براساس قواعد و مقررات جدید سازمات حمل و نقل جاده ای، رانندگانی که سیکل نداشته باشند در حمل و نقل جاده ای بکارگیری نمی شوند. 

نصیری افزود: رشته های متنوع حمل و نقل باید در دستور کار قرار گیرد و نگهداری راه و ابنیه نیازمند تحصیلات است. 

وی ادامه داد: رانندگان ماشین آلات سنگین خم از دیگر موارد است که در این بخش فقیر هستیم و رانندگان ما فقط راننده هستند و نگهداری از ماشین آلات و حفظ سرمایه باید با آموزش های لازم آموزش داده شود.

این مسوول همچنین بیان داشت: با توجه به شرایط موجود کشور و شرایط استراتژیک خاص، در ترانزیت باید رانندگان ما سواد کافی را در حمل و نقل جاده ای، ضوابط و مقررات بین المللی، حقوق بین الملل و مراودات با کشورهای دیگر داشته باشند. 

نصیری افزود: شرکت های حمل و نقل هم باید اطلاعات و آگاهی لازم در ثبت شرکتها و حمل و نقل را داشته و مسیر فعالیت را طی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز