خبرگزاری کار ایران

با حمایت کمیته امداد؛

هنرمند مجسمه‌ساز البرزی، کارآفرین شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۸۳

هنرمند البرزی با حمایت کمیته امداد امام(ره) و توسعه کارگاه مجسمه‌سازی برای 16 هنرجو، شغل ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا، استاد مجسمه‌ساز البرزی با اشاره به اینکه در سال 1397 در قالب دریافت تسهیلات اشتغال از حمایت کمیته امداد برخوردار شده است، گفت: من متولد 1345 هستم. وقتی 9 ساله بودم و دوران دانش‌آموزی را می‌گذراندم، ایام اوقات فراغت خود را با گِل بازی سپری می‌کردم. در سن 12 سالگی پدرم فوت کرد و ما سرپرست و نان‌آور خانواده را از دست دادیم. بنابر این به‌ناچار برای تامین مخارج سه خواهر، بردار و مادرم در یک کارگاه ریخته گری مشغول به‌کار شدم. به دلیل کم سن و سالی روزهای سختی را پشت سر گذاشتم چون در کارگاه مجبور بودم ماسه ها را برای قالب گیری روی سرم بگذارم و جابجا کنم ولی با این وجود کارم را با علاقه انجام می‌دادم تا جایی که بعد از چند سال به عنوان جوانترین ریخته گر شناخته شدم.  

هنرمند البرزی با بیان اینکه در سال 1364 و زمانی که 19 ساله بوده به جبهه اعزام می‌شود و در مناطق عملیاتی کردستان، جزیره مجنون و فکه به‌همراه خیل عظیم جوانان هموطنانش با دشمن غاصب نبرد کرده است، گفت: در طول دوران دفاع مقدس به واسطه استشمام گاز شیمیایی خردل مجروح جنگی شدم و هم‌اکنون نیز با آسیب‌های ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنم. 

وی افزود: پس از بازگشت از جبهه‌ به‌دلیل علاقه‌مندی که داشتم در یک کارگاه هنرهای تجسمی تهران به‌عنوان شاگرد مشغول فعالیت شدم. در سال 1373 با استاد جباری مجسمه‌ساز آشنا شدم و بعد از مدتی دوره ساخت مجسمه‌های مومی را زیر نظر وی آموزش دیدم و موفق به اخذ مدرک رسمی شدم. زمانی‌که در کارم تبحر پیدا کردم استاد جباری از من خواستند با او همکاری کنم. تندیس سرداران شهید حاج حسین خرازی، حمید باکری و مهدی زین الدین نمونه ای از آثار بنده است. 

هنرمند کارآفرین البرزی ادامه داد: سال گذشته تصمیم گرفتم برای خودم کار کنم و مستقل شوم. بنابراین یکی از اتاق‌های خانه‌ام را تبدیل به کارگاه کردم و مشغول به‌کار شدم ولی به دلیل مشکلات مالی به کمیته امداد مراجعه کردم واین نهاد پس از موافقت با طرح اشتغال کارگاه مجسمه‌سازی مبلغ پنجاه میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بنده پرداخت کردند. 

هم‌اکنون با گسترش فعالیت در کارگاه 16 هنرجو دارم که کار را یاد گرفتند و در منزل مجسمه می‌سازند و مخارج زندگی‌شان را با این کار تامین می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز