خبرگزاری کار ایران

هیل گزارش داد:

رقابت سندرز و وارن برای رسیدن به بایدن

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۰۳۹

سناتور ایالت ماساچوست و سناتور ایالت ورمانت تلاش دارند خود را به‌عنوان یگانه رقیب معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری این کشور نشان دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «الیزابت وارن»، سناتور ایالت ماساچوست و «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمانت، تلاش دارند خود را به‌عنوان یگانه رقیب «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری این کشور نشان دهند. 

این در حالی است که برخی نظرسنجی‌ها نشان از آن دارد که در برخی موارد وارن دست بالا را نسبت به سندرز دارد. با این حال، سندرز که در انتخابات سال ۲۰۱۶ نهایتا جایگاه خود را در اختیار «هیلاری کلینتون»، نامزد انتخابات در آن سال، گذاشت جایگاه مستحکمی برای خود دست‌وپا کرده است. برخی نظرسنجی‌ها نشان از پیشتازی او در نسبت با وارن دارد، هرچند که برخی از اعضای تیم او معتقدند که وی هنوز آنچنان که باید و شاید جدی گرفته نمی‌شود. 

در دور جدید مناظره انتخاباتی نامزدهای دموکرات به تاریخ ۱۲ سپتامبر، وارن و سندرز هر یک می‌کوشند به‌شکلی از بایدن که در بیشتر نظرسنجی‌ها گوی پیروزی را از رقبای خود ربوده جلو بزنند. این در حالی است که این مبارزه می‌تواند این دو نامزد را بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک کند. 

منابع آگاه گزارش داده‌اند که سندرز و وارن گاه با یکدیگر به‌صورت محرمانه گفت‌وگو می‌کنند و در مدت اخیر تلاش کرده‌اند که چندان به یکدیگر حمله نکنند. با این حال برخی تحلیل‌گران معتقدند که این ائتلاف نمی‌تواند چندان دوامی داشته باشد. 

یک استراتژیست حزب دموکرات در این رابطه گفت: «رقابتی که من تا به اینجای کار شاهدش بودم، نشان می‌دهد که تمام بحث‌ها بر سر این است که چه کسی بناست در برابر بایدن ایستاده و با او رقابت کند. بنابراین میان سندرز و وارن برای تصاحب این جایگاه درگیری سختی درخواهد گرفت.»

 یک تحلیل‌گر با اشاره به ائتلاف ضمنی میان دو طرف در آستانه گرم‌تر شدن تنور انتخابات گفت: «این احتمال وجود دارد که سندرز و وارن توافقی خاموش با یکدیگر بسته باشند، اما این مدل ائتلاف‌ها تحت فشار می‌توانند شکسته شوند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز