خبرگزاری کار ایران

حمایت ترامپ از سیاست‌های واشنگتن در قبال ریاض

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۷۳

رئیس‌جمهوری آمریکا درباره رابطه‌اش با پادشاه عربستان سعودی گفت که نمی‌خواهد خریدهای هنگفت ریاض از این کشور را از دست بدهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز -یکشنبه- در جمع هوادارانش در ویسکانسن از حمایتش از عربستان سعودی دفاع کرد. 

وی گفت: «آن‌ها بسیار از ما می‌خرند، حدود ۴۵۰ میلیارد دلار در سال.»

او ادامه داد: «برخی مردم می‌خواهند رابطه‌مان با عربستان را قطع کنیم. آن‌ها ۴۵۰ میلیارد دلار از ما خرید می‌کنند. نمی‌خواهم این میزان از کف‌مان برود.»

ترامپ همچنین گفت: «در زمینه نظامی به آن‌ها یارانه می‌دهیم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین درباره رابطه‌اش با پادشاه عربستان سعودی گفت: «به پادشاه عربستان زنگ زدم. از او خوشم می‌آید. گفتم پادشاه! ما همش داریم از شما دفاع می‌کنیم و شما هم کلی پول دارید!»

ترامپ افزود پادشاه از این‌که چنین تماسی با او گرفته شده اظهار تعجب کرده، چراکه کسی تا به حال چنین کاری نکرده بود.

ترامپ گفت: «من هم به او گفتم دلیلش این است که دیگران احمق‌اند!»

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش به نامزدهای دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ حمله کرد. 

وی با اشاره به «الیزابت وارن»، سناتور نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «به نظرم پوکوهانتس کارش تمام شده! امیدی به او نیست».

ترامپ همچنین به «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمانت و «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، اشاره کرد و آنان را «جوی خواب‌آلود» و «برنی دیوانه» خواند و گفت: «می‌توانید تصورش را بکنید که این‌ها بتوانند کاری را بکنند که من انجام داده‌ام؟»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به طرح فرستادن مهاجران غیرقانونی به شهرهای پناهگاهی گفت: «می‌فرستیم‌شان به شهرهای پناهگاهی. آن‌ها از این کار خوشحال نیستند. با افتخار باید بگویم که این در حقیقت ایده من بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز