خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد:

برای دیر شدن ایجاد نظام فرهنگی برای هنرمندان در دل می‌گریم/ عدم توجه به مردم مثل نم پِی پای حکومت‌هاست که می‌تواند سقف را خراب کند/ پای شفافیت ایستاده‌ایم و هزینه‌های آن را می‌پردازیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۰۸۹

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه معلمی شغل پیامبران است اما هنرمندی کار خداست، گفت: عدم توجه به مردم مثل نم پِی پای حکومت‌هاست که می‌تواند سقف را خراب کند. به شخصه برای دیر شدن ایجاد نظام فرهنگی برای هنرمندان در دل می‌گریم و امیدوارم هرچه سریع‌تر بتوانیم شرایط کاری هنرمندان را بهبود بخشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست همگرایی دولت و پدید‌آورندگان آثار فرهنگی هنری با حضور محمد شریعتمداری (وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی)، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مجید حسینی (معاون هنری وزارت ارشاد) و مدیران عامل، روسا و اعضای هیئت مدیره تشکل‌های حوزه فرهنگ و هنر در تالار رودکی برگزار شد.

محمد شریعتمداری در بخشی از این نشست گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما در این سال‌ها این بود که یکبار این تصمیم راهبردی را امتحان کنیم و اجازه دهیم خود اصحاب فرهنگ و هنر برای فعالیت‌هایی که می‌خواهند انجام دهند، یک نظام فرهنگی برای طرف قرارداد شدن با دولت را ایجاد کنند و موارد را در آن تعیین کنند. تنها محدودیتی که در این موضوع در نظر گرفته شده، چهارچوب‌های قانونی حوزه کار بود که به نوعی به آن تن دادیم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی ضمن بیان اینکه خیلی متاسف و در دل گریان است که ایجاد این نظام فرهنگی دیر اتفاق افتاده، ادامه داد: اینکه چرا تا این اندازه دیر در حال ایجاد این موضوع هستیم؛ سوالی است که باید به آن پاسخ داده شود. چرا در چنین حکومتی که انجام این کار هم تا این حد به نفع ماست، تاخیر داشته‌ایم. باید قبول کنیم که همبستگی با مردم ایجاد نمی‌شود مگر اینکه حضور آنها را بپذیریم. عدم توجه به مردم مثل نم پی پای حکومت‌هاست که می‌تواند سقف را خراب کند. پس باید به آنها توجه کرد و مراقب بود وگرنه مردم را از دست می‌دهیم.

شریعتمداری در ادامه بیان کرد: ما حاضر به صحبت با گروه‌های مرجع برای رسیدن به توافق هستیم. به نوعی هنرمندان باید توجه شود. آثار هنری و اشعار بسیاری بودند که انقلاب را به نتیجه رساندند و از سویی همه ایران پای انقلاب ایستادند تا نتیجه حاصل شد. نظام خان و خانسالاری را چطور سینمای ایران به تصویر کشید و مردم را با حقوق خود آشنا کرد. یکی ترانه سرود، یکی شعر حماسی و مذهبی گفت و همه این موارد حرکت‌های بزرگی بود که شما هنرمندان آن را انجام دادید که به نوعی به ایجاد انقلاب منجر شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه دولت در مقابل فرهنگ و هنر مکلف بوده که سر تعظیم فرود آورد و هیچ زمختی در این موضوع ندارد، اظهار داشت: عزیزی گفت که اگر در مقابل معلم و هنرمند کار انجام دهید، جامعه به راه خود می‌رود. باید بدانید که معلمی شغل پیامبران است اما هنرمندی کار خداست. ما در مقابل هنرمندان جز حمایت کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. شفافیت از اصل‌های مهم این دولت است. ما پای شفافیت ایستاده‌ایم و پای هزینه‌های هم آن می‌ایستیم و از آن حمایت می‌کنیم.

وی افزود: کاری که امروز ما آن را پایه‌گذاری می‌کنیم، مبنای اصلی یک تحول فکری است و تنها امضای یک سند فکری نیست. به نوعی اگر بیرون از دولت هم بودم، این موضوع را مطالبه می‌کردم و مسئول تحقق آن هستم. اگر انتخاب دکتر روحانی با ۲۴ میلیون رای امروز مایه افتخار ماست؛ باید بدانیم که هنرمندان از آبرو و حیثیت خود گذاشتند تا یکپارچگی این مردم حفظ شود و این وظیفه ماست که از آنها حمایت کنیم. البته انتقاد هم حق آنهاست و ما آن را قبول داریم و با همه ضعف‌ها امروز اینجا هستیم تا گامی اساسی برای ساختن یک جامعه ایده‌آل برداریم.

شریعتمداری با بیان اینکه تکریم معلم و هنرمندان جامعه را می‌سازد و به این ترتیب ایران ساخته شده ‌و پایدار خواهد ماند، گفت: برای انجام همه این کارها بنده به صورت تنهایی در مانده‌ام و دست یاری به سوی شما دراز می‌کنم. باید مسئله کودک کار مسئله ایران باشد. خارجی آن را باید دیپورت کنیم اما داخلی آن را باید روی چشم خود بگذاریم. این موضوعات ننگ من است اما به تنهایی از پس آن برنمی‌آیم و دست یاری از شما می‌خواهم تا جامعه ایران را به وسیله شما بسازیم.

وی در پایان اظهار داشت: هر بازنشسته هنرمندی که امروز در جامعه می‌بینید، من هنرمند آینده خود را در او می‌بینم. به نوعی برای این وضعیت در دل می‌گریم. وضعیت هنرمندان باید مورد توجه قرار گیرد. تشکیل کمیته سه‌جانبه را اگر جناب صالحی بپذیرند و می‌پذیرم که با حضور نماینده‌ای از وزارت کار، وزارت فرهنگ و هنرمندان مسائل پیگیری شود. مسئله هنرمندان پیشکسوت باید جدی گرفته شود و به مسائل آنها رسیدگی شود.

در پایان این برنامه متن تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد تشکل‌های فرهنگی و هنری توسط وزیر فرهنگ و وزیر کار به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز