خبرگزاری کار ایران

ضرورت آموزش مفاهیم زیست‌محیطی به کودکان به عنوان شهروندان آینده

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۴۹۲

نعیم بختیاری تهیه‌کننده و بازیگر نمایش کودک «اهورا و غول جزیره اشک» با اشاره به آتش‌سوزی چند روزه در جنگل‌های ارسباران و همچنین جنگل‌های آمازون به‌عنوان ذخیره‌گاه اکسیژن جهان، از ضرورت آموزش مفاهیم زیست‌محیطی به کودکان به عنوان شهروندان آینده گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نعیم بختیاری که به عنوان تهیه‌کننده در آخرین تولید نمایشی خود (هفتمین جان سگ) با بدعت‌گذاری و ورود جلوه‌های ویژه میدانی سینمایی به تئاتر نشان داد که در جستجوی تجربه‌های نوین در هنرهای نمایشی صحنه‌ای است، این بار نیز با ترکیب انیمیشن با اجرای صحنه‌ای در نمایش کودک «اهورا و غول جزیره اشک» تجربه‌ای جدید را ارائه کرد.

بختیاری خاطرنشان کرد: آخرین بارى که کاری براى کودک انجام دادم برمی‌گردد به سال ١٣٧٣ که به‌عنوان بازیگر در سالن شماره دو تئاتر شهر اجرا رفتیم و بعد هم همان کار را در فرهنگسراى بهمن اجرا کردیم و پس از آن همواره دغدغه این کار برایم وجود داشت، تا اینکه متن «اهورا و غول جزیره اشک» به دستم رسید و به جهت درونمایه آموزشى که در خصوص محیط زیست و نگهدارى از حیواناتى که نسل‌شان را به انقراض است داشت، به تولید این اثر پرداختم.

او ادامه داد: متن نمایش روان و بى‌آلایش است و بازیگرانى که به این کار ملحق شدند همگى مستعد و خلاق هستند و سرکار خانم پریوش کامیار به‌عنوان نویسنده و کارگردان بسیار باحوصله به چیدمان و هماهنگى دوستان بازیگر پرداخت و من هم در این مسیر تلاش کردم تا تجربیاتى که دارم را در اختیار بچه‌ها بگذارم.

بختیاری تصریح کرد: این اثر با سرمایه صددرصد شخصى تولید شده و امیدوارم با اقبال تماشاگر و مخاطب خاص خودش روبرو بشود.

این تهیه‌کننده و بازیگر همچنین درباره درونمایه این نمایش گفت: دغدغه «اهورا و غول جزیره اشک» نگهداری از محیط زیست و رفتار مناسب انسانی با حیوانات در دشت‌ها و جنگل‌های محافظت شده است و دغدغه آموزش مفاهمی زیست محیطی به کودکان را به عنوان شهروندان آینده دارد.

بختیاری تاکید کرد: امروز که جهان با بحران مسائل زیست محیطی روبروست و هر روز خبری از نابودی منابع طبیعی آن به گوش می‌رسد باید بیش از پیش به فکر آینده فرزندان‌مان باشیم و در کنار تلاش‌های جهانی برای کاهش آلاینده‌ها به فرزندان‌مان بیاموزیم از منابع طبیعی و محیط زیست مانند گنجی گران‌بها نگهداری کنند تا در آینده به عنوان شهروندانی مسئول و دغدغه‌مند در جامعه فعالیت کنند.

نویسنده و کارگردان نمایش «اهورا و غول جزیره اشک» پریوش کامیار، مشاورکارگردان و تهیه‌کننده نعیم بختیارى و بازیگران آن به ترتیب ورود به صحنه مهسا بختیارى، نادیا محبوبى، نعیم محبوبى، سهیل اکبرى، نعیم بختیارى، امیر امیدى‌نژاد و بازیگران خردسال نکیسا بختیارى و عارفه نوریان هستند.

سایر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: طراح لباس مریم غلامى، رخساره بهادرى، طراح دکور کامران کامیار، طراح گریم فرانک کامیار، طراح نور فرشاد نصیرى، موسیقى ارغوان حمسى، چکامه شمسى شمس‌الدینى، میکس و مسترینگ وحید چهل امیرانى، کارگردان انیمیشن و طراح تیزر و پوستر آیدا فوقانى، دستیار و جانشین تهیه مهسا بختیارى، مشاور تبلیغات سجاد آقابابایى و مسئول فروش گیشه ندا کاوندى.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز