خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل موسسه جهاد نصر خبر داد:

اجرای بخشی از دو طرح ٥٥٠ هزار هکتاری خوزستان با فاینانس چین

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۴۳۶

مدیر عامل موسسه جهاد نصر از تامین بخشی از منابع مالی طرح ٥٥٠ هزار هکتاری خوزستان از طریق فاینانس چین خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد جواد صالحی نژاد، امروز در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: میزان اعتباری که بر اساس این فاینانس توسط چین تامین خواهد شد ١.٧ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: اعتبار مورد بحث در بخش شبکه فرعی آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صالحی نژاد با بیان اینکه پیش بینی می‌شود فاینانس با چین در سال ٩٩ به نتیجه برسد، اظهار کرد: از ٢ سال پیش برای سرمایه گذاری چین در طرح ٥٥٠ هزار هکتاری مذاکره شد و اخیرا نیز مسئولانی از این کشور در همین ارتباط به ایران آمدند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مجوز شورای اقتصاد را نیز برای فاینانس چین دریافت کرده‌ایم .

صالحی نژاد منبع دیگر تامین منابع مالی مورد نیاز طرح ٥٥٠ هزار هکتاری را صندوق توسعه ملی عنوان کرد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر در ادامه سخنان خود با اشاره به پایان یافتن فاز اول طرح 550 هکتاری خوزستان گفت: در فاز اول 295 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان‌های خوزستان و ایلام تسطیح، زهکشی و سیستم آبیاری نوین اجرا شد و قرار است در فاز دوم این اقدامات در سطح 255 هزار هکتار انجام شود.

وی اضافه کرد: دولت مصوب کرده فاز دوم طرح در بازه زمانی چهار ساله اجرا شود بر همین اساس وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی موظف به تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری در این اراضی شده‌اند.

صالحی‌نژاد با تاکید بر اینکه برای فاز دوم طرح منابع مالی متعددی در نظر گرفته شده است افزود: علاوه بر فاینانس با کشور چین برای تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز در طرح 550 هزار هکتاری صندوق توسعه ملی نیز تامین کننده اعتبارات مورد نیاز این طرح است ضمن اینکه شخص مقام معظم رهبری پیگیر تامین اعتبارات برای تصویب در اجرایی شدن طرح است.

صالحی نژاد با یادآوری اینکه در فاز اول طرح سه میلیون تن به محصولات کشاورزی کشور افزوده شد، اظهار کرد : با اتمام کل طرح، 9.5 میلیون تن محصول کشاورزی به تولیدات این بخش اضافه می‌کند.

وی از دیگر نتایج به پایان رساندن طرح 550 هزار هکتاری را ایجاد 300 هزار شغل در منطقه عنوان کرد.

صالحی نژاد افزود: همچنین اجرای طرح 16 هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی درآمدزایی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سیل‌های پایان سال گذشته و ابتدای سال جاری گفت: سیل‌های اخیر فقط به 10 درصد از زمین‌های طرح خسارت وارد کرده و تاثیری بر میزان تولید نداشته حتی موجب افزایش تولید در پی افزایش محصول شده است.

صالحی‌نژاد کاهش مهاجرت و همچنین بازگشت مردم بومی به منطقه را از دیگر نتایج اجرای طرح 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام برشمرد.

مدیر عامل جهاد نصر در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح اقدامات این موسسه برای مهار ریزگردها اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در منطقه اثر ریزگردها با 56 درصد کاهش یافته و تمام تلاش ما برای به حداقل رساندن آن ادامه خواهد داشت.

صالحی‌نژاد تاکید کرد: 70 درصد منشا ریزگردها در خوزستان داخلی و 30 درصد آن منشا خارجی دارد به همین دلیل اقدامات انجام شده موثر بوده است.

وی اضافه کرد: بخشی از وظایف مربوط به کنترل ریزگردها به سازمان جنگل‌ها باز می‌گردد که این سازمان نیز در حال انجام وظایف محوله همچون مالچ پاشی است.

مدیر عامل جهاد نصر یادآور شد: در فاز دوم طرح اجرای شبکه اصلی آبیاری به مساحت 250هزار هکتار با اعتبار 10 هزار میلیارد تومان به وزارت نیرو و شبکه فرعی آبیاری با سطح 255 هزار هکتار با اعتبار 212 هزار میلیارد تومان بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده است.

صالحی‌نژاد در پایان سخنان خود تاکید کرد: فاینانس چین فقط در زمینه تامین اعتباری برای شبکه آبیاری است و تمام موضوعات مربوط به فنی و مهندسی آن توسط کارشناسان داخلی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز