خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

اگر صدا و سیما از زندگی اهل بیت فیلم بسازد اثرش از مداحی‌ها و سینه‌زدن‌ها بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۲۰۹

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: این صدا و سیما خیلی دستش در گروه فیلم و هنر باز است فیلمی باشد از مسلم ابن عقیل که دشمن چه کلماتی داشت و مسلم چه کلماتی داشت. اگر این‌ها فیلم و هنر شود و نمایش داده شود از این مداحی‌ها و کف زدن‌‌ها و سینه‌زدن‌ها اثرش بیشتر است. باید زندگی اهل بیت را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک ایام عید سعید غدیر گفت: دین وقتی تمام آثارش را دارد که با ولایت باشد چون یک حقیقت است. نبوت و امامت یک حقیقت است. شیخ شهاب‌الدین سهروردی می‌گوید سنت و کتاب یا نبوت و امامت در آسمان‌ها یکی بودند و روی زمین دوتا شدند، همچون یک کتاب که متن و تفسیرش یک حقیقت است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: مساله ولایت و امامت و نبوت در عالم بالا یک حقیقت است و به زمین که می‌رسد پیامبر مامور ابلاغ وحی و امیرالمومنین مامور تبیین وحی می‌شوند. از این نعمت باید بهره گرفت. نعمت ولایت بزرگترین نعمت است و بهره نعمت هماهنگ بودن با ولی خداست. باید به سراغ یار رفت و اعمال را با او تطبیق کرد. معنای عید غدیر و ولادت موسی‌ ابن جعفر و شهادت‌ها و وفات‌‌ها همین است. اگر از این نعمت‌ها غفلت شود اصل دین از دست می‌رود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نعمت دین که از دست انسان گرفته می‌شود اعتقادش این می‌شود که یزید ابن معاویه حجت خداست. اینجاست که انسان می‌فهمد نعمت ولایت چقدر مهم است. ایام عاشورا نزدیک است. این صدا و سیما که خیلی دستش در گروه فیلم و هنر باز است این‌ها را به هنر و فیلم در آورد. فیلمی باشد از مسلم ابن عقیل که دشمن چه کلماتی داشت  و مسلم چه کلماتی داشت. اگر این‌ها فیلم و هنر شود و نمایش داده شود از این مداحی‌ها و کف زدن‌‌ها و سینه‌زدن‌ها اثرش بیشتر است. باید زندگی اهل بیت را به نمایش گذاشت.

امامی کاشانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: در دیداری که دولت محترم جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب داشتند نکات مهمی در فرمایشات ایشان است. از مساله اقتصاد به اینکه باید اقتصاد را رونق داد و کشور را از فقر نجات داد توصیه کردند و گفتند نباید مثل کشورهای سرمایه داری و مثل آمریکا باشد. سرمایه گذاشتن و تولید کردن و کار ایجاد کردن خوب است آن کسی که پول دارد و سرمایه می‌گذارد می‌خواهد سود ببرد ولی نکته این است که این کار به چه صورتی باشد، پول را صرف کارهایی کند که برای کشور مفید است مثل تولید نه خرید و فروش‌هایی که مفید نیست.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری اظهار داشت: البته کسی که پول دارد و سرمایه می‌گذارد می‌خواهد سود ببرد که بحثی نیست ولی نکته این است که کار به چه صورت باشد. باید پول را صرف کارهایی کرد که برای کشور مفید است مثل تولید و نه خرید و فروش‌هایی که مفید نیست. باید به درآمد نگاه نکند به کار نگاه کند. از طرفی هم دولت باید نسبت به سرمایه گذار توجه داشته باشد و مجلس قواینن و مقررات دست‌ و پا گیر را بردارد. در این صورت کار زیاد و اشتغال افزایش می‌یابد. چون وقتی پول باشد و مالیات و خمس و ذکات دهنمد کمک است. در این صورت کشور توانگر می‌شود.

وی اضافه کرد: بایستی کشور کشوری باشد که فقر در آن نباشد. فقر بلای بسیار بدی است. باید اقتصاد کشور را مراقبت کرد و جلوی احتکار را گرفت. اگر انسان دین داشته باشد و بویی از امام عصر(عج) و امیرالمومنین استشمام کند پول‌ها را به بانک‌های خارج نمی‌فرستند و احتکار و گران‌فروشی نمی‌کند. این همه فساد مالی از غفلت خداست. چه خوب است مال حلال در دست انسان حساب‌گر و متدین باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صحبت‌های رهبری در دیدار با دولت یادآور شد: برای اینکه فرهنگ اسلامی رشد کند بایدقبلا کاری کنیم و آن رصد کردن اخلاق‌ها و رفتارها است. یعنی مراکز علمی آمار تهیه کنند و بگویند نمازها و مساجد چگونه بود و نمازجماعت‌ها امسال بیشتر بود یا پارسال؟ در دانشگاه و غیر دانشگاه و دبیرستان‌ها چطور بود؟  حجاب چطور بود؟ آیا با این صحبت‌ها به حجاب توجه شده یا نه؟ اگر به حجاب توجه نشده چه باید کرد و چه راهی برای حجاب و دادن تقوا به دختران اسلام وجود دارد؟ این یک رصد کردن اخلاق جامعه است. یا اینکه رباخواری، دروغ کم یا زیاد شده است؟ یا کسانی که حکم باطل صادر می‌کنند. آیا این حکم در قضا و غیر قضا و کارها چه شده است؟

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: یک آمار علمی و فنی که بشود به آن تکیه کرد و مسئولان اخلاق و تبلیغ روی آن آمار کار کنند. صدا و سیما کار کند و بگویند چه باید کرد. افراد که بلد هستند را بیاورند افرادی که وارد هستند را بیاورند تا آن‌ها برای مردم در صدا و سیما صحبت کنند. زمانی است که باید به اخلاق توجه کرد.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران عنوان کرد: وزارت دفاع چند سال پیش خدمت مقام معظم رهبری بودند و ایشان گفتند بروید راجع به مسائل دفاعی فکر کنید و طراحی کردند که شما پدافند باور را دیدید و این اسم هم برای این است که بدانیم که در برابر دشمن استقامت می‌کنیم. دشمن فکر می‌کند ملت ما با مشکلات اقتصادی دست از انقلاب بر می‌دارند اما دست امام عصر(عج) بالای سر این کشور است و مردم ما امید به آینده و ایثار و صبر دارند ولی دست‌اندرکاران هم باید برای مردم فکری کنند و تامل کنند.

امامی کاشانی گفت: این ملت بزرگ ایران و این اقتدار علمی و نظامی در تمام فنون هست. اخلاق اسلام و سیاست اسلام سیاستی است که می‌خواهیم با تمام دنیا در صلح باشیم. با دشمنی باید مقابله کرد وگرنه جمهوری اسلامی همواره در آرامش بوده و آرامش دنیا را می‌خواسته و در این چهل سال هم خودش را نشان داده و از طرف دیگر  آمریکا هم جنایات خود را نشان داد.

وی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر ادامه داد: دشمن استقامت ما را فهمیده و جمهوری اسلامی با این مقاومت به قدرت رسید. ترامپ تو خودت ابله هستی و این را به دنیا نشان دادی اما جمهوری اسلامی شجاع و قوی است و رهبری این شجاعت را در تمام جوان‌های ما تزریق کردند. از تمام این گردنه‌های مشکل به یاری خدت نجات پیدا خواهیم کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: بنده به عنوان روز خانواده باید بگویم خانواده باید از خانواده علی(ع) و فاطمه(ع) یاد بگیرد. خانه جای امنیت است و زن و شوهر باید امنیت را در خانواده زیاد کنند تا بچه‌ها خوب تربیت شوند. داشتن فرزند موجب گرم شدن خانه است. امت هرچه جمعیت‌اش بیشتر باشد این در دنیا عظمتش بیشتر است و اثرگذاری‌اش بیشتر است.

وی خطاب به زنان جامعه گفت: خانه داری و تربیت فرزند را فدای کار اداری و درس خواندن نکنید نمی‌خواهم بگویم درس نخوانید و کار نکنید اما تربیت اولاد اولویت است و آنها که امکان هم دارند که چند فرزند داشته باشند موجب رحمت خداست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز