خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه های نمازجمعه تهران:

ایران سلاح را هم کنار بگذارد، امریکا دست بردار نیست

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۴۹۷

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ایران اگر سلاح را متوقف کرد و کنار گذاشت و اگر دفاع را با سنگ انجام داد، باز هم دست برنمی‌دارد؛ مثل فلسطین که دست برنداشتند. بحث دین است و تجربه نشان داده و تاریخ هم همین را نشان می ‌‌دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: رهبر انقلاب با مسئولان کشور بیاناتی داشتند که از طریق صداوسیما همه شنیده‌‌ایم. بنده می‌‌خواهم به چند نکته اشاره کنم و بستر همه فرمایشات ایشان را در چند آیه قرآن که انتخاب کرده‌ام با ترجمه کوتاه بیان می‌کنم.

وی با قرائت آیاتی از سوره آل‌عمران اظهار داشت: بتانه یعنی آنهایی که به شما مربوط و با شما دوست باشند را در قید خودتان نباشید و این قید خودتان منحصر به خودتان نیست. آن دشمن را اینطور نباشد که به آنها اعتماد و تکیه کنید. این دشمنان می‌خواهند این امت در فساد باشد.

راه زندگی تکیه بر خود و تکیه به داخل است 

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری در تشریح معنای خبال تصریح کرد: خبال یعنی یک بیماری که به سراغ یک حیوان می‌آید که در حال اضطراب است یا به سراغ انسان می‌آید که شبیه جنون است. یعنی می‌خواهند که شما بدون توجه به عزت، کشوری باشید که همه افرادش همه بی‌درد و معتاد و عیاش باشد و دشمن می‌خواهد امت مسلمان اینگونه باشد مثل حاکمان سعودی و بعضی دیگر. 

امامی کاشانی ادامه داد: آنها می‌خواهند که شما در مشکل باشید و گه‌‌گاهی هم از زبانشان کلامی می‌گویند که این را نشان می‌دهد اما در دل‌هایشان خیلی بیشتر از اینها است. ما بحث را می‌گوییم که دشمن چنین است و آیات راه زندگی را بیان می‌کند که راه زندگی تکیه بر خود و تکیه به داخل و تکیه به ایمان و جوان‌های درس خوانده و آزاد و با تقوا است.

ترامپ از ایران عصبانی است

وی با بیان اینکه قرآن می‌‌گوید ای امت اسلام با اینکه بیگانگان به شما اینچنین است آیا درست است که حرفشان را بپذیریم؟ تصریح کرد: خدا با هشدار این مسئله را می‌‌گوید. قرآن می‌گوید آنها از شما عصبانی‌اند و آن آدم ناآدم در آمریکا نشان داد که ما ایران را چنین و چنان کردیم و این غضب است و خداوند به همین ترامپ و به وزیر خارجه‌اش این هشدار را می‌دهد که با این عصبانیتی که دارید، بمیرید. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: قرآن می‌فرماید که اگر خیر به شما برسد، اینها ناراحت می‌‌شوند و با یک ناراحتی برای کشور خوشحال می‌شوند و اگر علم و جوانان رشید وجود داشته باشد، اینها ناراحت می‌‌‌‌‌شوند. ما باید چه کنیم؟ قرآن می‌فرماید صبر کنید و به خودتان تکیه کنید و نه به آنها که اصلا نمی‌توانند کاری کنند و به فرمایش آقا غلط می‌کنند این کارها را انجام بدهند.

ماه رمضان باید به آدم قدرت دهد، نه اینکه ادارات را تعطیل کنیم

امامی کاشانی با بیان اینکه باید روی ظرفیت‌‌‌های کشور مثل معادن، کشاورزی، دامداری سرمایه‌‌گذاری کرده و به پای جوانان رشید و آگاه ایستاد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که دشمن را باید بشناسیم تا به او اعتماد نکنیم و از گذشته درس بگیریم. باید به جوانان و کشور تکیه کنیم که برای اشتغال، ازدواج و معیشت برای اینها راه پیدا کنیم و اگر با استقامت و با تقوا باشیم، می‌شود.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی ابراز داشت: اصل ۴۴ به بخش خصوصی میدان می‌‌دهد و از سرمایه‌گذاری در بدنه دولت حمایت می‌کند. سه قوه با اهتمام به این کار می‌‌‌توانند اشکالات را بردارند. این کار برای ملت را خداوند تقوا دانسته است. ماه رمضان باید به آدم قدرت دهد، نه اینکه ادارات را تعطیل کنیم. روزگاری است که باید به دنیا و کشور نگاه کرد. کشوری که در عزت و علم رشد کرده و اوج کرده دشمن نمی‌خواهد این‌ها را ببیند.

ایران سلاح را هم کنار بگذارد، امریکا دست بردار نیست

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان اخیر مقام‌های امریکایی بیان کرد: آن وزیر امور خارجه بی‌‌‌خرد آمریکا می‌‌گوید ایران را چنین و چنان می‌‌کند و بحث موشک را بیان می‌‌‌کند، اما بحث اینها نیست. بحث اسلام است. اینها از اسلام ناراحت هستند و می‌‌گویند اسلام استقلال و رشد دارد. آنها دوست دارند مسلط شوند. ایران اگر سلاح را متوقف کرد و کنار گذاشت و اگر دفاع را با سنگ انجام داد، باز هم دست برنمی‌دارد؛ مثل فلسطین که دست برنداشتند. بحث دین است و تجربه نشان داده و تاریخ هم همین را نشان می ‌‌دهد.

امامی کاشانی با اشاره به موضوع امید به آینده یادآور شد: اگر به خود تکیه شد، کشور سربلند می‌‌شود و وقتی برای خدا قیام شد، انسان بزرگ می‌شود؛ همانطور خداوند تا حالا نصرت داده است.

وی  با یادآوری احادیث مختلف درباره انتظار عنوان کرد: این همه روایات در انتظار امید است. امید به ظرفیت‌ها و منابع این کشور است و تکیه کردن به آن با صبر و انسجام و وحدت کلمه است. اگر حب به خدا زیاد شد، حب توهین و تفرقه نیست. حب به خدا یعنی حب به کشور و نظام ملت است و بر اساس اصل ولایت فقیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز