خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت سفرهای هوایی در ایام محرم/ آغاز ثبت‌نام سفر اربعین از اول شهریور در سامانه سماح

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۵۱۳

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش قیمت سفر هوایی به عتبات در ایام محرم گفت: ثبت‌نام دوره اربعین از ابتدای شهریور در سامانه سماح آغاز و متقاضیان می‌توانند از دهم محرم بدون داشتن روادید به عتبات سفر کنند.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی (مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سفر به عتبات عالیات در ایام محرم گفت: دوره جدید ثبت‌نام عتبات چند روزی است که آغاز شده و مقرر شده است که از ابتدای شهریور ماه روزانه ۵۰ کاروان هوایی و ۴۰ کاروان زمینی به عتبات اعزام خواهند شد و این روند تا ۳۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این دوره ۳۰ روزه بالاترین هزینه سفر هوایی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کمترین هزینه سفر به عتبات از طریق هوایی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با توجه به گران شدن قیمت بلیت تاحدودی افزایش قیمت در سفرهای هوایی مشاهده می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره هزینه سفر زمینی به عتبات عالیات گفت: بالاترین مبلغ برای سفر زمینی به عتبات ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و پایین‌ترین مبلغ برای هزینه سفر زمینی به عتبات عالیات یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است که به مدت ۷ روز در عراق حضور دارند.

رحمانی با بیان اینکه روزانه ۲ هزار نفر به عراق در این مدت سفر خواهند کرد، گفت: دولت و بیمه هیچ تعهدی نسبت به کاروان‌های غیررسمی ندارند و متاسفانه برخی افراد ظاهر تبلیغات این کاروان‌های آزاد می‌شوند و گاهی اوقات با مشکلاتی در عراق مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به ثبت‌نام زائران برای سفر اربعین ادامه داد: ثبت‌نام برای سفر اربعین از روز جمعه یکم شهریور همزمان در سراسر کشور در سامانه سماح آغاز می‌شود و باتوجه به اینکه ویزا برداشته شده است از دهم محرم مصادف با ۱۹ شهریور ماه اعزام زائران اربعین به عتبات آغاز می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مبلغ ۲۵ هزار تومان برای هزینه خدمات پزشکی و بیمه از زائران اربعین گرفته می‌شود، تصریح کرد: با توجه به لغو روادید و بازگشایی مرز خسروی برآورد ما این است سفر به عتبات در ایام اربعین افزایش داشته و رشد چشمگیری خواهد داشت.

رحمانی با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌ها در مرز خسروی خاطرنشان کرد: دوره اربعین مختص به همان روزهای اربعین نیست بلکه از دهم محرم دوره سفر اربعین آغاز شده و لغو روادید اعمال می‌شود و زائران می‌توانند بدون روادید در صورتی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند با مراجعه به مرز به عتبات سفر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز