خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور:

ضربه اصلی را در کشور از ندانم کاری های برخی مدیران می‌خوریم/ لزوم جلوگیری از انتصاب مدیران ناصالح برای جلوگیری از فساد

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۱۹۲

معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: ضربه اصلی را در کشور از ندانم کاری های مدیران و مسئولانی می‌خوریم که نمی‌دانند در شرایط خاص چه کاری باید انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن عمرانی عصر شنبه در آئین قدردانی از خدمات مدیرکل سابق و معرفی مدیرکل جدید دیوان محاسبات قزوین افزود: کشورمان در شاخص‌های فساد به ویژه فساد اداری در جایگاه مورد نظر قرار ندارد و باید ریشه‌های آن بررسی شود.

وی ادامه داد: یکی از این شاخص‌ها رعایت نکردن قانون است که در موارد زیادی کار خلاف قانون و اشتباه یک مدیر حتی با حسن نیت و با این تصور که اقدامی به صلاح بیت المال است، انجام می‌شود.

عمرانی ادامه داد: در این نکته که شرایط کشور خیلی خاص است و مدیران باید با تدبیر و شجاعت عمل کنند شکی نیست اما گاهی برخی مدیران ما دستگاه‌های نظارتی را بهانه‌ای کرده اند برای آن که کار نکنند.

وی همچنین گفت: ما ضربه اصلی را در کشور از ندانم کاری‌ها و اهمال کاری مدیرانی می‌خوریم که نمی‌دانند در این شرایط خاص باید چه کاری کنند و علت این هم به برخی انتصابات نادرست مدیران دستگاه های اجرایی مربوط است.

عمرانی اظهار داشت: انتخاب مدیریت اجرایی بر اساس اختیار است و هیچ مدیری نمی‌تواند ادعا کند که مدیریت دستگاه به او تکلیف شده است بنابراین افراد ناتوان باید خودشان از پذیرش مسوولیت پرهیز کنند.

معاون دیوان محاسبات کشور، آگاهی و تسلط بر قوانین را لازمه کار هر مدیری عنوان کرد و افزود: مدیران ما به منظور مدیریت بهتر امور و جلوگیری از تخلف در بدو انتصاب باید به قوانین آشنایی عمیق بیابند.

عمرانی افزود: گرچه دستگاه‌های نظارتی نباید بر تمام امور دستگاه‌های اجرایی دخالت کرده و مچ گیرانه عمل کنند اما باید دقت شود مدیران دستگاه‌ها با پرهیز از رابطه‌های سیاسی و سفارش‌های جناحی از افراد صالح و شایسته انتخاب شوند.

وی بیان کرد: نخستین و مهمترین گام برای جلوگیری از فساد اداری در دستگاه های اجرایی، پیشگیری از انتصاب مدیران ناصالح و ناتوان است. 

در پایان این آیین ضمن قدردانی از خدمات «صالح صادق پور» مسوول پیشین، «امیر خلیلیان» به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز