خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت مالی و و خزانه داری کل کشور:

بیش از 3 میلیون و 500 هزار ملک دولتی شناسایی و در سامانه سادا ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۵۸۲

اکرمی گفت: تاکنون بیش از ۳۵۰۰۰۰۰ ملک دولتی شناسایی و در سامانه سادا (سامانه اموال دستگاه های اجرایی) با ارزش نهایی ۵۶.۸۳۶ هزار میلیارد ریال ثبت شده است.

به گزارش ایلنا؛ سید رحمت ا... اکرمی‌اظهار داشت: شفاف سازی و هوشمندی عملیات دولت، ‌مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت، توسعه و استقرار نظام جامع مدیریت بدهی‌ها و دارایی های دولت، راهبرد اجرای استانداردهای حسابداری بخش عمومی و ارتقا نظارت مالی و بودجه ای از جمله پروژه های کلیدی در دست اقدام معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور که مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد:همه این پروژه ها طبق استانداردهای موجود است و درباره پروژه مولدسازی دارایی های دولت ابعاد گسترده ای از جمله مباحث حقوقی، تجربیات بین المللی، حسابداری تعهدی و ... وجود دارد که باید با طراحی نظام نوین در زمینه کسب و کار و دستگاه های اجرایی به این سمت حرکت کنیم.

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور افزود: آنچه در این پروژه به عنوان اهداف کلان در نظر گرفته شده است، استقرار مدیریت جامع، متمرکز و یکپارچه دارایی های دولت، ایجاد بانک اطلاعاتی از اموال و دارایی های دولت، تعیین تعداد، میزان و ارزش دارایی های دولت و لحاظ آن در ترازنامه مالی دولت و همچنین شناسایی ساختمان ها و فضاهای اداری و شفاف وضعیت املاک دولتی است.

 اکرمی درباره بهره وری دارایی های دولتی، گفت: استخراج الگوهای مولدسازی دارایی های دولت بعنوان ابزار تامین منابع مالی از طریق اجاره، استیجاره، صکوک اجاره و ...، پیشگیری از بلوکه و بدون استفاده ماندن اموال و دارایی های دولت با تبدیل و تامین مالی، تهیه ترازنامه مالی دولت و افزایش شفافیت است.

وی ادامه داد: این طرح نظام نوین مدیریت مالی و خزانه داری کل کشور به عنوان مادر همه این پروژه ها است و این اقدام در قالب یک طرح نوین در حال انجام است.

معاون نظارت مالی و و خزانه داری کل کشور گفت: در حال حاضر برای رسیدن به این اهداف نیازمند مدیریت نوین اموال و دارایی های دولتی هستیم.

اکرمی درباره جایگاه فعلی کشور در این باره گفت: تاکنون ۲۵ درصد پروژه پیشروی داشته است و این پروژه بدون همکاری همه دستگاه های ذینفع امکان به سرانجام رسیدن نخواهد داشت و از مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که از نظر قانونی هیچگونه مشکلی نداریم و در این پروژه تنها نیازمند همکاری همه بخش ها و دستگاه ها هستیم.

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور اظهار داشت: در این پروژه سعی شده تا به مبنای علمی آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۵۰۰۰۰۰ ملک دولتی شناسایی و در سامانه سادا (سامانه اموال دستگاه های اجرایی) با ارزش نهایی ۵۶.۸۳۶ هزار میلیارد ریال ثبت شده است.

اکرمی از پیش بینی یک میلیون ملک دستگاه های اجرایی خبر داد و افزود: با پایان این پروژه باید به لایحه ای برسیم و نزد دولت ارائه شود. تحقق این برنامه نیازمند تلاش همه دستگاه ها است همچنین باید به این نکته توجه شود که هر پروژه ای با چالش هایی رو به رو است که باید برای رفع آن و تحقق اهداف تلاش کنیم.

وی در پایان گفت: هدف ما رسیدن به میزان نهایی دارایی های دولت و رسیدن به اینکه آیا دولت از این دارایی های بهینه استفاده می‌کند یا خیر و راهکار بهبود این شرایط چیست؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز