خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای شهری تربت حیدریه خبر داد:

دستگاه‌های دولتی دو و نیم میلیارد تومان به آب و فاضلاب تربت حیدریه بدهکار هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۱۷۹

مدیرعامل شرکت آبفای شهری تربت حیدریه گفت : بدهی دستگاه های دولتی به اداره آب و فاضلاب تربت حیدریه دو و نیم میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، صادق یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه  که در محل سالن جلسات اداره آب و فاضلاب شهرستان برگزارشد، اظهار کرد: امسال گرمترین تابستان ها و روزهای سال را داشته ایم و تمام تلاش را به کارگرفته ایم که برای نخستین بار قطعی آب را نداشته باشیم. امسال 112 لیتر درثانیه به تامین آب شرب شهرستان اضافه شده که درسال جاری 687 لیتر در ثانیه ذخیره آب است و این مقدار نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است .

وی گفت : امسال سه حلقه چاه جدید وارد مدار شده است که برای تابستان سال آینده آمادگی لازم را جهت اجرای پروژه ها داریم. همچنین 4 حلقه چاه و10 کیلومتر خط انتقال و4 میلیارد تومان از محل  اعتبارات ریاست جمهوری که یک ونیم میلیارد  آن درسال 97 و مابقی امسال اختصاص یافته است و همچنین 450 میلیون تومان از اعتبارات استانی به این امر اختصاص یافته است که 250 میلیون تومان برای آب رسانی تربت حیدریه و200 میلیون تومان برای شهر رباط سنگ اختصاص یافته است .

یوسفی تصریح کرد: از آغاز اجرای تبصره ۳ تا پایان سال گذشته ۸ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان برای مشترکین در قبوض، بند تبصره ۳ صادر شده که ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن وصول و از این مبلغ نیز ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان صرف اصلاح شبکه آبرسانی شده و در تلاشیم که باقیمانده این مبلغ که در پروژه های فاضلاب هزینه شده را در اصلاح امور شبکه آبرسانی نیز هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل در آمدهای شرکت برای اصلاح شبکه آبرسانی هزینه شده، افزود: از مجموع ۴۹۰ کیلومتر شبکه آبرسانی شهر تربت حیدریه ۳۰ درصد آن فرسوده است که تلاش می کنیم به مرور زمان و طبق اعتبارات شرکت، اصلاح شبکه آبرسانی انجام شود.

مدیر عامل شرکت آبفای شهری تربت حیدریه بیان داشت: حدود ۴۳ کیلومتر شبکه گالوانیزه داریم که جزء ۳۰ درصد شبکه فرسوده محسوب می شود و برای اصلاح آن ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

یوسفی در خصوص پروژه تصفیه خانه فاضلاب که به بخش خصوصی واگذار شده، گفت: طبق قرارداد با شرکت توس مسیر که قرار است ۲۹ سال از پساب تصفیه خانه استفاده کند، مقررشده به ازای آن ۱۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب شهری، اجرای ۲۲ هزار انشعاب فاضلاب و همچنین بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه را نیز عهده دار باشد.

وی با بیان اینکه طبق تاکید مسئولان ارشد شهرستان اولویت استفاده از پساب تصفیه خانه برای صنایع شهرستان است، افزود: تاکنون فولاد رخ، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی راشد و شهرداری ها برای پساب تصفیه خانه اعلام نیاز کرده اند.

یوسفی افزود:در خصوص بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب که باعث اعتراض اهالی آن منطقه شده، در حال حاضرامکانات و تجهیزات خریداری شده تا استقرار و راه اندازی آن انجام شود.

مدیر عامل شرکت آبفای تربت حیدریه تصریح کرد: تمامی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری در کشور و از جمله تربت‌ حیدریه با مشکل مالی مواجه اند و جذب شرکت‌ها نیز زیان ده هستند و این بدان خاطر است که بودجه این شرکت با ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زیان بسته شده است.

یوسفی گفت: اعتبار مصوب شرکت آبفای شهری تربت حیدریه در سال گذشته سال ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی بوده که ۵۰ درصد آن تخصیص و جذب شد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری تربت حیدریه اظهار کرد: متولی تامین آب در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر شرکت آب منطقه ای است که کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی آن را اجرا و شرکت آبفای شهری نیز پیگیر این موضوع است.

وی با بیان اینکه کیفیت آب شهر تربت حیدریه مناسب است، افزود: وضعیت مخازن تربت حیدریه در نقطه سر به سر است و از دو نقطه از دشت ازغند و منطقه گوجی و اسفیوخ منابع شهری تغذیه می شوند که ممکن است گاهی به علت نوسانات برق و یا ساعات اوج مصرف به خصوص در تابستان شاهد افت فشار باشیم اما قطعا قطعی آب نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت آبفا گفت: این شرکت همچنین ۶۲ هزار فقره انشعاب معادل ۱۰۰ درصد جمعیت آبفای شهری و۲۶ هزار و ۳۰۰ فقره انشعاب آب و فاضلاب معادل ۴۳ درصد جمعیت فاضلاب را تحت پوشش دارد.

وی بیان کرد: طول شبکه توزیع آب ۵۵۰ کیلومتر و ۱۷۴ کیلومتر خط انتقال آب و همچنین ۲۳۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب است.

مدیر عامل شرکت آبفای تربت حیدریه با تائید اینکه تبصره 3 از قبوض مشترکین حذف شده و تنها نیمی از مبالغ دریافتی آن صرف اصلاح شبکه آبرسانی شده، گفت: البته تمام مبالغ دریافتی در شرکت آبفا هزینه شده و قول دادیم تا طبق مجوز شورای شهر، آن هزینه ای که صرف پروژه های فاضلاب شده را از محل درآمدهای شرکت به اصلاح شبکه آبرسانی اختصاص دهیم.

وی بیان کرد: 2هزار و 500 انشعاب فاضلاب درسال جاری نصب می شود. قرارداد با سرمایه گذار حدود 122 کیلومتر ایجاد شبکه است و کل انشعابات شهرستان تربت حیدریه 22 هزار شبکه است .

وی تاکید کرد: درهفته دولت پروژه اصلاح توسعه شبکه شهر بایگ با اعتباری بالغ بر 190 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی افتتاح می شود که حدود 400 خانوار از مزایای این شبکه بهره مند می شوند.

یوسفی بیان کرد: شرکت آبفای تربت حیدریه چهار بخش مرکزی رخ بایگ و کدکن را با جمعیت شهری ۱۶۴ هزار نفر و جمعیت روستایی ۳۰ هزار نفر در ۲۷ روستا تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز