خبرگزاری کار ایران

فرمانده پلیس راه کشور در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد؛

کمبود روشنایی در جاده‌ها ؛ مشکل جدی راه‌های کشور / رفع 40 درصدی نقاط پرحادثه کشور در سال جاری/ قزوین نمونه خوبی برای کاهش تصادفات جاد‌ه ای در 4 ماهه اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۹۰۷

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه استان قزوین توانسته در کاهش تصادفات جاده‌ای اقدامات موثری بردارد ، گفت: یکی از مشکلات جدی راه‌های کشور ، کمبود روشنایی در آزادراه‌ها است،این در حالی است که روشنایی در آزادراه‌ها جزو مطالبات پلیس و گلایه‌های مردمی است که باید مورد توجه مسئولان مربوط قرار گیرد.

سردار سید تیمور حسینی در حاشیه سفر به استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سئوال که برای کاهش بار ترافیکی در رودبار به منجیل تدابیری اندیشیده شده، اظهار کرد: این موضوع به اتصال آزاد راه قزوین به رشت مرتبط است که سال‌های پیش باید اتفاق می‌افتاد اما به صورت جدی قطعه باقی مانده در دست ساخت است.

وی با اظهار امیدواری در زمینه افتتاح قطعه باقی مانده قزوین به رشت درآینده نزدیک افزود: با تحقق این مهم، شاهد کاهش بار ترافیکی شدیدی که در محور رودبار به منجیل در رودبار رخ می‌دهد، خواهیم بود که پیش از افتتاح باید بازدیدهای فنی پلیس از این قطعه صورت گیرد.

فرمانده پلیس راه کشور ادامه داد: در 4 ماهه امسال با اختلاف بسیار جزئی نسبت به سال گذشته با کاهش تصادفات مواجه بودیم  که با توجه به مجموعه اقداماتی که در کشور و استان‌ها انجام می‌شود، آمار خیلی مناسبی نیست.

حسینی اضافه کرد: برنامه ما امسال  رسیدن به کاهش  12 درصدی تصادفات بود که خوشبختانه در استان قزوین با درایت و هدایت استاندار قزوین به این چشم‌انداز  نزدیک شده‌ایم.

تاثیر استان‌های بزرگ در وقوع تصادفات

وی خاطرنشان کرد: تاثیری که استان‌های بزرگ همچون کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و فارس دارند شرایط را اندکی برای ما سخت کرده‌اند لازم است اقداماتی که در زمینه کاهش تصادفات در استان قزوین رقم خورده، سایر استان‌ها  الگو بگیرند و به چشم‌انداز کاهش 12 درصدی تصادفات در سال 98 دست یابیم.

این مسئول تصریح کرد: در سال 99 هیچ سواری پرایدی شماره‌گذاری نمی‌شود چرا که آمارها نشان می‌دهد سهم دخالت این وسیله نقلیه در تصادفات بسیار بالا است و در خصوص این خودرو برای همیشه باید تعیین تکلیف شود و مردم باید صاحب خودروی ایمن‌تر شوند.

فرمانده پلیس راه کشور افزود: حدود 3 هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که اگر با مطالعه و دقت بیشتر کنکاش شود، این عدد قابل تغییر خواهد بود که در حال حاضر برخی از این نقاط رفع ایراد و اصلاح شده و بخشی هم دراولویت قرار نگرفته که مجددا باید مورد بررسی قرار گیرند.

حسینی ادامه داد:  با تخصیص بودجه و اعتبارات لازم در سال 98 ، امیدواریم بین 35 تا 40 درصد ایرادات نقاط پرحادثه کشور اصلاح و رفع شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز