خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور:

طرح افزایش آموزش‌های پیش از ازدواج در نیشابور اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۲۳۴

آموزش‌های پیش از ازدواج در نیشابور از ٢ ساعت به ۶ ساعت به منظور آشنایی بیشتر زوجین با مهارت های پیش از ازدواج و تحکیم بنیان خانواده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، دکتر علی صدر در این خصوص گفت: امروزه شاهد آسیب‌های اجتماعی مختلفی در سطح جامعه هستیم که اگر برای آن چاره اندیشی نکنیم با بحران مواجه خواهیم شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مربوط به خانواده است و متأسفانه زوج هایی که در این حوزه هیچگونه آموزشی ندیده اند، پس از مدتی کانون زندگی آنها از هم می‌پاشد.

وی اظهار کرد: فقر مهارت های زندگی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عامل اصلی طلاق ها هستند که این مسأله مداخلات قبل از ازدواج را لازم و ضروری می کند.

وی خاطر نشان کرد: به همین منظور آموزش های پیش از ازدواج به شکل جدیدی صورت می پذیرد که در آن ها مهارت برقراری ارتباط مؤثر، مهارت حل مسأله و مهارت کنترل هیجانات و خشم آموزش داده می شود‌.

دکتر صدر عنوان کرد: ما همیشه بیشتر مشاوره ها را انتهای خط و هنگام‌ طلاق انجام می‌دهیم که لازم است قبل از ازدواج هم صورت پذیرد تا شانس بقای ازدواج ها را افزایش دهد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیشابور نیز درباره این برنامه های آموزشی گفت: ازدواج در آموزه های دینی برای به آرامش رسیدن است و باید در زمان مناسب و با فرد مناسب صورت بگیرد و پس از آن نیز مهارت های لازم به زوجین داده شود تا ازدواج پایدار و مناسب شکل بگیرد.

حجت الاسلام مهدی قربانی افزود: به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی حوزه خانواده ها و کاهش آمار طلاق، همزمان با هفته ولایت و اعیاد بزرگ قربان و غدیر و از تاریخ ۲۲‌مرداد لغایت ۲۹ مرداد طرح آزمایشی برنامه ۶ ساعته آموزش های حین ازدواج با مشارکت فرمانداری، اداره بهزیستی، دانشکده علوم‌ پزشکی، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، دادگستری و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور این موضوع انجام می شود.

قربانی بیان کرد: این کلاس ها در دو روز برگزار می‌ شود که روز اول آن به میزان دو ساعت آموزش های سلامت باروری، آزمایش های زوجین و پرسشنامه های ژنتیکی خواهد بود.‌

وی اعلام کرد: در روز دوم برنامه های کمیته علمی که شامل مجموعه های نهاد رهبری، بهزیستی، اداره تبلیغات اسلامی و دادگستری آغاز خواهد شد که مبتنی بر سه حوزه احکام و اخلاق، حقوق و مهارت های زندگی در حوزه روانشناختی خواهد بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نیشابور با بیان اینکه اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در این برنامه های آموزشی حضور دارند افزود: این کلاس ها کاملا رایگان است و شرکت زوجین در آن ها گواهی شرکت در کلاس ها به منظور ثبت ازدواج صادر می شود و امیدواریم این موضوع با توجه به اهمیت و زمان و هزینه که برای آن صرف شده مورد استقبال مردم واقع شده و اثرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز