خبرگزاری کار ایران

غلامی مطرح کرد:

حمایت وزارت علوم از صاحبان طرح‌های فناورانه

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۸۸۶

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حمایت از صاحبان ایده علمی گفت: در کنار پارک‌های علم و فناوری مراکز رشد را داریم که از صاحبان ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و دانش آموختگان حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی، وزیر علوم در تشریح و عملکرد سیاست‌های وزارت علوم تحقیقات  تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این وزارتخانه مجموعه اصلی علمی کشور را مدیریت و هدایت می‌کند.  ما در ذیل وزارت عتف دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور را داریم که با در نظر گرفتن واحدها و شعب مختلف دو هزار واحد می‌شوند. در کنار این همه پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را داریم که در راستای تولید و انتقال فناوری برای اشتغال و تولید ثروت فعالیت می‌کنند.  

وی ادامه داد: در کنار پارک‌های علم و فناوری مراکز رشد را داریم که از صاحبان ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و دانش آموختگان حمایت می‌کنند و در واقع  یک مدل کوچک‌تری از پاک‌ها هستند.در جمع این خانواده آموزش عالی جریان ثبت نام و آموزش دانشجویان که هر ساله آغاز می‌شود را داریم که در حال حاضر جریان انتخاب رشته را شاهد هستیم.

وزیر علوم با بیان اینکه این خانواده بزرگ علمی تاثیر گذاری بنیادی در جامعه دارد گفت: آموزش نیروی انسانیِ متخصص و کارشناس به معنای شناخت درست از کار و حرفه از جمله اقدامات مهم این جامعه علمی بوده‌ است و این خانواده علمی در نهایت انتقال دانش به سطح جامعه را انجام می‌دهد، حاصل فعالیت این مجموعه توسعه بر مبنای دانش می‌شود.

غلامی بیان کرد: ما امروزه تمام نیاز تخصصی نیروی انسانی کشور را خودمان تامین می‌کنیم اگر هم برخی از دانشجویان توسط وزارت عتف به خارج از کشور منتقل می‌شوند صرفا برای انتقال و کسب دانش است. همچنین در حوزه پژوهش دانشگاه و مراکز ما تلاش زیادی داشتند که با رویکردهای علمی و حضور در لبه‌های علم جدید توانستند نظام جمهوری اسلامی را در موقعیت خوبی در کنار کشورهای توسعه یافته قرار دهد. لذا رتبه علمی ایران نشان می‌دهد ما در شرایط فعلی جزو ۱۶ کشور دارای حرف برای گفتن در سطح علمی هستیم.

وی تصریح کرد: همواره این سوال مطرح بوده که جایگاه علمی کشور در توسعه داخلی ما چقدر تاثیر داشته است؟ در دهه گذشته به تدریج برای پاسخ به این سوال برای رسیدن به این علم نافع تلاش‌های زیادی صورت گرفت.  پارک‌های علم و فناوری در همین رابطه شکل گرفتند. ما تقریبا ۱۹۸ مرکز رشد داریم که ۴۲ پارک ذیل نظارت وزارت علوم فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز