خبرگزاری کار ایران

فعالیت 23 مرکز ثابت و هشت مرکز سیار کانون پرورش فکری در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۶۱۶

مراکز سیار کانون هر کدام حداقل هشت هزار جلد کتاب دارند و ۲۰ پایگاه روستایی را در حوزه خدمت خود پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، جواد زاهدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت فعالیت‌ تابستانی و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان که در سالن کنفرانس این اداره برگزارشد، با اشاره به اهمیت قصه‌گویی، اظهار کرد: قصه‌گویی در واقع حفظ ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌های جامعه مطرح بوده و قصه‌گویی هم اکنون در مرحله شهرستانی در 23 مرکز  در حال برگزاری بوده،در سه سطح دختران و پسران، زنان و مردان و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگان برگزار می‌شود.

وی افزود :مرحله کتابخانه ای در مراکز کانون استان از 15 مرداد آغاز و  این مرحله تا 31 مرداد ادامه خواهد با شناخت نفرات  راه یافته به مرحله استانی جشنواره،  در مهر ماه سال جاری نیز در منطقه آزاد ماکو میزبان مرحله استانی خواهیم بود و  برگزیدگان این مرحله در آبان ماه 98 در مرحله منطقه ای به قصه‌گویی خواهند پرداخت. 

                                                                                                        

زاهدی خاطرنشان‌کرد: همچنین، ارومیه به عنوان میزبان مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در آبان ماه سال جاری پذیرای قصه گویان پنج استان منطقه یک کشور شامل: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین است.

وی افزود: مرحله پایانی یا کشوری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آذر ماه 98 و همزمان با شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه برآن در کنار این جشنواره، عموم مردم می‌توانند در قصه ۹۰ ثانیه‌ای با ارسال فیلم کوتاه کانون شرکت کنند که در شب یلدا برندگان آن معرفی  می‌شوند، همچنین در این مسابقه بابی با عنوان قصه خبرنگاری برای خبرنگاران باز شده است.

زاهدی با اشاره به پویش فصل گرم کتاب که از نیمه دوم تیرم سال جاری در استان آغاز شده است،بیان کرد: تاکنون چهار هفته پویش گرم کتاب که با شعار آینده را باید ساخت در بوستان‌ها و پارک‌های استان اجرا شده و تا آغاز ماه محرم ادامه دارد و کودکان و نوجوانان می‌توانند در این پویش حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه این پویش در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بسیار موثر بوده، تصریح کرد:این پویش با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌ها در تابستان برگزار می‌شود و بر دو محور موضوعی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تقویت مهارت‌های زندگی تمرین زندگی تاکید دارد.

زاهدی با اشاره به اینکه ۲۳ مرکز ثابت در ۱۷ شهرستان و هشت مرکز سیار کانون پرورش فکری در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: مراکز سیار کانون هر کدام حداقل هشت هزار جلد کتاب دارند و ۲۰ پایگاه روستایی را در حوزه خدمت خود پوشش می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز