خبرگزاری کار ایران

اداره دامپزشکی استان خبر داد:

معرفی مراکز متخلف عرضه لبنیات در قزوین به مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۱۰۳

تولید و عرضه شیر خام تحت نظارت اداره کل دامپزشکی قزوین قرار دارد و این اداره در راستای انجام وظیفه ذاتی خود مراکز متخلف لبنیات سنتی را به مراجع قضایی معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین در تکمیل این خبر افزود: تولید و عرضه شیر خام تحت نظارت اداره کل دامپزشکی قرار داشته و سلامت محصول قبل از عرضه باید به تایید دامپزشکی برسد.

یدالله کلهر با اشاره به وجود تقلبات و همچنین عرضه غیر بهداشتی شیر در برخی واحدهای عرضه لبنیات سنتی در سطح استان افزود: پایش های مستمر کارشناسان دامپزشکی در سطح شهرستان‌ها با نمونه‌برداری دوره ای از مراکز عرضه شیر خام صورت گرفته و پس از انجام آزمایش در آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان، تخلفات واحدها به مراجع قضایی ارجاع می شود.

وی خاطرنشان کرد: مواردی از افزودن آب و افزودنی های غیر مجاز دیگر به شیر با هدف سودجویی مشاهده شده است که این موارد نیز بررسی و تحت عنوان تقلب به مراجع قضایی معرفی می شوند.

 کلهر به عموم مردم توصیه کرد: در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک همچون تب مالت، شیر خام سنتی را قبل از مصرف حتما بجوشانند به صورتیکه پس از رسیدن به نقطه جوش به مدت سه تا چهار دقیقه شیر در دمای جوش باقی بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز