خبرگزاری کار ایران

کشف مزرعه بیت‌کوین در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۶۸۳

فرمانده انتظامی استان از کشف مزرعه بیت کوین به ارزش 20 میلیارد ریال در عملیات مشترک پلیس با سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهرستان "میاندورود" خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار"سید محمود میرفیضی" با اعلام این خبر، گفت: در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی به عنوان یکی از اولویت های پلیس در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان میاندورود با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق به شناسایی مزرعه استخراج بیت کوین در سوله ای بزرگ و انباری یک کارخانه قدیمی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: ماموران با هماهنگی قضائی در بررسی از این سوله و انبار، موفق به کشف 210 دستگاه بیت کوین نصب شده روی قفسه ها، 4 دستگاه سرور و لپ تاپ و سایر متعلقات شدند.

سردار میرفیضی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش تقریبی این تعداد بیت کوین، بیش از 20میلیارد ریال برآورد شده، افزود: در این ارتباط 2 متهم پرونده شناسایی و به مرجع قضائی معرفی شدند و این انبار نیز پلمب شد.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه شبکه های مزرعه بیت کوین برای تولید ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق بسیار بالای دارند، افزود: برابر اعلام کارشناسان، میزان برق مصرفی در یک مزرعه با این حجم، ماهانه 30 میلیون تومان است.

بیت کوین برای اولین بار در سال 2009 به عنوان یک نرم افزار متن باز توسط یک برنامه نویس ناشناس تحت نام مستعار "ساتوشی ناکاموتو" معرفی شد.

بنا به گفته سازندگان اصلی بیت کوین، اولین چیزی که به آن تمرکز کرده اند، تمرکز زدایی بیشتر شبکه بیت کوین بود. سازندگان به گونه ای عمل کرده اند که این ارز دیجیتال به صورت مستقل و خودگردان به وجود خودش ادامه دهد.

موقعیت قانونی بیت کوین از کشوری تا کشور دیگر به شدت متفاوت است در برخی کشورها استفاده و معامله از طریق بیت کوین ترغیب می شود در حالی که در دیگر کشورها غیرقانونی و ممنوع اعلام شده است.

با توجه به اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت در حوزه رمز ارزها غیرمجاز است و هرگونه خرید و فروش بیت کوین در ایران ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز