خبرگزاری کار ایران

مهدی فخیم‌زاده مطرح کرد:

نمی‌توان انتظار داشت همه مشکلات جامعه با فیلم و سینما حل شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۵۸۸

فخیم زاده معتقد است: سینما نمی‌تواند یک یا چند فیلم بسازد که مثلاً شاخصه‌های ازدواج را در جامعه تغییر دهد.

به گزارش ایلنا، مهدی فخیم‌زاده درباره تأثیر سینما در مسائل اجتماعی مانند ازدواج گفت: باید قبول کنیم که سینما قدرت محدودی دارد و برخلاف حرف‌هایی که گاهی از طرف سیاستمداران و دست‌اندرکاران سینما و برخی فیلمسازان گفته می‌شود و در آن غلو صورت می‌گیرد، سینما نمی‌تواند یک یا چند فیلم بسازد که مثلاً شاخصه‌های ازدواج را در جامعه تغییر دهد.

وی ادامه داد: ازدواج یک مسئله بسیار بزرگ است که یکی از مسائل آن اقتصادی است. فاکتورهای متعددی برای ازدواج وجود دارد و ازدواج خود یک فرهنگ است.  نمی‌توان با نشان دادن چند دانشجو که ازدواج آسان داشته‌اند و مثلاً ساخت چند فیلم سینمایی جوانان را ترغیب به ازدواج کرد.

فخیم‌زاده با اشاره به بحران اقتصادی جامعه امروز بیان کرد: ما امروزه در کشورمان ایران با یک بحران اجتماعی روبه‌رو هستیم. ما از ازدواج و زندگی سنتی به سبک زندگی و ازدواج‌های مدرن در حال حرکت هستیم و عبور از این گذر کمی سخت و دشوار است.

این کارگردان درباره داستان فیلم «همسر» و با اشاره به این موضوع که این فیلم در دوران خودش حرفش را زده است، اظهار کرد: فیلم همسر در آن دوران به عدم تحمل مرد از ریاست همسرش در محل کار اشاره داشت. در آن دوران این یک مسئله روز بود اما اکنون زنان ایرانی چنان شایستگی خود را به اثبات رسانده‌اند که دیگر کسی از ریاست یک زن در شرکت و یا حتی وزیر شدن او تعجب نمی‌کند. این فیلم درباره عدم تفاهم نبود و به مشکلی پرداخت که در دوران خودش جزو مشکلاتی بود که در جامعه وجود داشت.

فخیم‌زاده افزود: من در آن زمان سعی کردم فقط زن را در شرکت یک رییس نشان دهم چون می‌ترسیدم که علیه فیلم جبهه‌گیری شود و داد خیلی از مردها بلند شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز