خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در صحن شورای شهر حاضر شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۱۷۳

شهردار تهران امروز (یکشنبه) در صحن شورای شهر حاضر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر با اشاره به ارائه‌ی لایحه دو فوریت ارائه‌ی اوراق مشارکت سال ۹۸ مترو و اتوبوسرانی گفت: لایحه دو فوریتی امروز به استناد پیوست ۴ تبصره ۵قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور و در اجرای بند الف ماده واحده بودجه سال ۹۸ شهرداری که سازمان ها و شرکت های تابعه به منظور تکمیل خطوط ۳,۴,۶,۷ مترو را برای اخذ اوراق مشارکت موظف می کند.

وی افزود: لایحه امروز اصلاح بند الف تبصره ۴ شهرداری تهران است که اجازه مجوز انتشار ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی را ارائه می دهد که ۲ هزار میلیارد تومان برای مترو و هزار میلیارد تومان برای اتوبوسرانی تهران ارائه شده است.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات حوزه حمل و نقل در دو سال گذشته ارائه کرد.

شهردار تهران درباره رنگ‌آمیزی دیوارهای شهری گفت: این به عنوان یک دستورالعمل در حال بررسی است و در برخی مناطق از جمله منطقه 7 و 8 تجربیات خوبی داشتیم. در بحث رنگ‌آمیزی تنها مسئله این نیست که بر دیوارهای شهر رنگ بپاشیم و این کار را با همراهی هنرمندان انجام می‌دهیم.

حناچی درباره خانه‌های استیجاری نیز گفت: شهرداری ابزار این کار را دارد و بیشتر دستگاه‌های دولتی هم انگیزه دارند.

وی افزود: ما پیشنهاد دادیم با استفاده از ظرفیت ماده 55 قانون شهرداریها و احتمالا مصوبه هیات وزیران این اختیار برای واگذاری خانه‌های استیجاری به شهرداری داده شود.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که شهرداری خود بودجه کافی ندارد، گفت: ما پیشنهاد دادیم دولت اگر تسهیلات می‌دهد، به شهرداریها بدهد. دولت تسهیلاتی را برای توسعه مسکن در نظر می‌گیرد که قرار است آن تسهیلات به شهرداری هم ارائه شود.

حناچی در پایان درباره سفر مدیرکل مدیریت بحران شهرداری تهران به سوئیس یک ماه پس از انتصاب گفت: آن یک کنفرانس حیاتی و مهم در زمینه مدیریت بحران است و حضور شهرداری در آن نمی‌تواند محل سوال باشد. مدیران حوزه بحران از سوی شورای باید در آن حضور پیدا کنند و من در جریان آن بوده‌ام.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز